اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی:

بنیه اقتصادی هر کشوری با سازمان ملی استاندارد سنجش می‌شود

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: بنیه اقتصادی هر کشوری را به وسعت سازمان ملی استاندارد در آن کشور می‌سنجند.

بنیه اقتصادی هر کشوری با سازمان ملی استاندارد سنجش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدرضا مروی‌مقدم ظهر امروز در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی استاندارد شهرستان فردوس اظهار کرد: راه‌اندازی دفاتر نمایندگی استاندارد در شهرستا‌ن‌ها به صنعت و پویایی اقتصادی هر شهرستان کمک زیادی می‌کند.

وی با اشاره به آغاز به‌کار سازمان ملی استاندارد در سال 1304، افزود: این سازمان از زمان آغاز به کار تاکنون هر ساله رونق بیشتری گرفته و امروزه در ارتباط با کیفیت، سازمان کلی استاندارد مرجع اصلی به حساب می‌آید.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز بنیه اقتصادی هر کشوری را به وسعت سازمان ملی استاندارد آن کشور می‌سنجند.

مروی‌مقدم با اشاره به شتاب صنعت شهرستان فردوس طی چند سال گذشته، یادآور شد: خلأ نبود دفتر استاندارد در فردوس، ضرورت احداث این مرکز را دو چندان کرده بود.

وی گفت: اگر چه متولی کیفیت، سازمان ملی استاندارد است ولی کیفیت بدون زیرساخت معنایی ندارد و این یک پروسه زمانی است که باید از ابتدا تا انتها به درستی انجام شود و تعامل دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز در این ارتباط بسیار مؤثر است.

مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی افزود: باید سربار تولید را کاهش دهیم تا بتوانیم اجناس و کالاهای ارزان‌ قیمت و با کیفیتی به مردم عرضه کنیم.

احداث نخستین آزمایشگاه اکرودیته در فردوس

فرماندار فردوس نیز از احداث نخستین آزمایشگاه اکرودیته دارای مجوز ایزو 17025 در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: شهرستان فردوس بیشترین قدمت اداری در خراسان جنوبی را داراست و افتتاح دفتر نمایندگی استاندارد در این شهرستان بسیار ضروری به نظر می‌رسید.

محمدرضا رجبی‌مقدم انجام تحقیقات کاربردی به منظور تدوین استاندارد و بالا بردن کیفیت کالاهای تولید داخلی، کمک به بهبود روش‌های تولید و کارایی صنایع، ترویج استانداردهای ملی و کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری به منظور حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی را از جمله وظایف و مسئولیت‌های سازمان ملی استاندارد عنوان کرد.

در این مراسم ناصر فلاحت به عنوان رئیس نمایندگی اداره استاندارد فردوس معرفی شد.

انتهای پیام/69007/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول