اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خوزستان:

240 گواهینامه آسانسور خوزستان صادر شد

کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری 240 گواهینامه آسانسور در این استان صادر شده است.

240  گواهینامه آسانسور خوزستان صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان، یاسین خالدی اظهار کرد: کلیه آسانسورهای نصب شده در کشور بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد از ابتدای سال 82 تحت پوشش استاندارد و دستورالعمل‌های استاندارد ملی ایران به شماره 1-6303 «آسانسور» قرار گرفته‌اند.

وی افزود: این موضوع به همه شهرداری‌های استان برای لحاظ کردن در صدور پروانه پایان کار ساختمان‌ها ابلاغ شده و به ساختمان‌های دارای آسانسور بدون اخذ تأییدیه ایمنی و گواهی استاندارد از سوی شهرداری‌ها پایان کار داده نخواهد شد.

کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان ادامه داد: در چهار ماه نخست سال‌جاری این اداره‌کل تعداد 240 تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور جهت مناطق مختلف شهرداری شهرستان‌های استان خوزستان صادر کرده است.

خالدی تصریح ‌کرد: کارشناسان این اداره کل تعداد 17 مورد بازرسی نظارتی از روند کار شرکت‌های بازرسی آسانسور انجام داده‌اند.

وی اضافه ‌کرد: در همین راستا تعداد 10 مورد تذکر و اخطار به شرکت‌های بازرسی متخلف داده شده است و شرکت‌های بازرسی‌کننده تائید صلاحیت شده 516 مورد بازرسی از روند کار شرکت‌های نصاب آسانسور انجام داده‌اند که منجر به صدور 10 مورد تذکر و اخطار و ارجاع پرونده شرکت‌های نصاب متخلف به دایره حقوقی اداره کل استاندارد خوزستان شده است.

کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان خاطرنشان ‌کرد: با توجه به اهمیت ایمنی کاربران آسانسورها و ارتقای کیفیت آنها کارفرمایان و متقاضیان نصب آسانسور در هنگام انعقاد قرارداد با شرکت‌های نصاب آسانسور از دارا بودن پروانه واحد طراحی و مونتاژ آسانسور شرکت مذکور از سازمان صنعت، معدن و تجارت اطمینان حاصل کنند.

خالدی افزود: همچنین درصورت نارضایتی از کیفیت، عملکرد و یا ایمنی آسانسورهای نصب شده پس از صدور تائیدیه این اداره کل مراتب را بصورت مکتوب به اداره کل استاندارد خوزستان اعلام کنند.

انتهای پیام/72008/صا/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول