اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندارد همدان خبر داد

آغاز ارائه خدمات مشاوره‌ای کارشناسان استاندارد به واحدهای تولیدی

معاون استانداردسازی و آموزش استاندارد همدان از آغاز ارائه خدمات مشاوره‌ای کارشناسان رسمی استاندارد به واحدهای تولیدی خبر داد.

آغاز ارائه خدمات مشاوره‌ای کارشناسان استاندارد به واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی استاندارد استان همدان، محمد هاشمی اظهار داشت: بر اساس برنامه پنج ساله تدوین و الزام استانداردسازی تولیدات صنعتی، تمام صنایع داخلی ملزم به استقرار نظام کیفیت، استانداردسازی و دریافت گواهی محصول هستند.

وی افزود: با توجه به ابعاد وسیع این برنامه و منابع بالقوه بیرونی سازمان ملی استاندارد بویژه کارشناسان رسمی استاندارد تدوین فرآیند بهره‌برداری از این منابع امری منطقی و ضروری است و از این رو این شیوه‌نامه تدوین و به ادارات کل استاندارد استانها ابلاغ شده است.

معاون استانداردسازی و آموزش استاندارد همدان با بیان اینکه از این پس کارشناسان رسمی استاندارد برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به واحدهای تولیدی به کار گرفته خواهند شد، اظهار داشت: براساس قانون ارتقای کیفی خودرو تمام محصولاتی که به صورت صنعتی در کشور تولید م‌ شوند و همچنین محصولات وارداتی مشمول استاندارد اجباری هستند.

وی افزود: با توجه به تعداد بالای کالاهای مشمول طرح توسعه جامع استانداردها( طرح تجا) مقرر شده که در طی یک برنامه پنج ساله برای تمامی این کالاها گواهی کیفیت صادر شود.

هاشمی افزود: به استناد ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران تولید، توزیع، فروش و تمرکز کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری از زمان اجرا بدون داشتن علامت استاندارد و پایین تر بودن کیفیت استاندارد ممنوع و تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله اول این برنامه 299 قلم کالا را شامل می‌شود، گفت: از این تعداد کالا 22 قلم در استان تولید می‌شود که در راستای آغاز مرحله نخست طرح تجا 66 واحد تولیدی تولیدکننده این محصولات در استان همدان شناسایی شده است.

معاون استانداردسازی و آموزش استاندارد همدان با بیان اینکه از توان بخش خصوصی (کارشناسان رسمی استاندارد) برای راهنمایی علمی و فنی تولیدکنندگان مشمول اجرای الزامات استانداردسازی و استقرار نظام کیفیت استفاده می‌شود، گفت: پس از آزمونی که در سال 90 برگزار شد 29 نفر مطابق با آیین‌نامه انتخاب کارشناسان استاندارد به عنوان کارشناسان رسمی استاندارد انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان رسمی استاندارد برای ارائه مشاوره مطابق گروه‌های مختلف صنعتی طبقه‌بندی می‌شوند، گفت: به هر کارشناس رسمی حقیقی استاندارد حداکثر پنج واحد صنعتی برای ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی در راستای دریافت پروانه استاندارد اختصاص داده می‌شود.

هاشمی ادامه داد: برای هر گروه از کارشناسان رسمی استاندارد مطابق گروه‌های صنعتی یک نفر از کارشناسان اداره کل به عنوان مسئول گروه کارشناسی به منظور پایش و راهنمایی کارشناسان انتخاب می‌شود و مسئولیت حسن انجام کار کارشناسان رسمی به عهده اداره کل استاندارد است.

وی اظهار داشت: مشاوره در زمینه نظام کیفیت در واحدهای تولیدی، مشاوره در زمینه آزمایشگاه کنترل کیفیت محصول در واحد تولیدی و مشاوره برای رفع مشکلات پایداری کیفیت در خط تولید، مشاوره در زمینه استانداردهای محصول تولیدی از جمله خدمات کارشناس رسمی استاندارد است.

معاون استانداردسازی و آموزش استاندارد همدان با اشاره به اهمیت آموزش مدیران کنترل کیفیت که از پرسنل مؤثر واحدهای تولید در امر کیفیت محسوب می‌شوند، گفت: مشاوره در زمینه آموزش‌های مورد نیاز واحدهای تولیدی صنعتی و همچنین مشاوره در زمینه مستندسازی‌های لازم در واحدهای تولیدی صنعتی برای اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز جزء خدمات کارشناس رسمی استاندارد است.

انتهای پیام/89002/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول