اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی:

توجه به هشدارهای پلیسی در کاهش وقوع جرم موثر است

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: توجه اقشار مختلف مردم به هشدارهای پلیسی یک ضرورت جدی قلمداد می‌شود، زیرا این موضوع در کاهش میزان وقوع جرم تاثیر زیادی دارد.

توجه به هشدارهای پلیسی در کاهش وقوع جرم موثر است

خسرو گل‌محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: اقشار مختلف مردم باید در راستای توجه به هشدارهای پلیسی و نکات مورد تاکید گام‌های بلندی را بردارند، زیرا در این صورت به اندازه قابل توجهی از میزان وقوع جرم در جامعه کاسته می‌شود.

وی افزود: مردم از تجهیزات پیچیده و پرهزینه مانند نصب دزدگیرهای مختلف و پیشرفته در منزل، مغازه و سایر اماکن استفاده کنند، یا اینکه از شیوه‌های کم‌خرج، ساده اما هوشمندانه در برقراری امنیت بهره ببرند، یک نتیجه و آن دشوار کردن کار برای مجرمان و افزایش احتمال لو رفتن و دستگیری آن‌ها را کسب می‌کنند.

گل‌محمدی با تاکید بر اینکه همه باید هشدارها و نکات منتشر شده توسط پلیس را به دقت مطالعه کنند، بیان داشت: باید این نکات و مطالب را برای دیگران نیز تذکر داده، و هر کس به نوبه خود در راستای آگاه‌سازی و هوشیار کردن سایر اقشار جامعه مبادرت کند، چه‌بسا در این صورت طیف گسترده‌ای در جریان این آموزه‌های پلیسی قرار بگیرند.

وی اطلاع‌رسانی هر نوع فعالیت مشکوک به پلیس را از وظایف شهروندان، دانست و ادامه داد: شهروندان باید محل و شماره‌ تلفن‌های پلیس آگاهی، کلانتری و پاسگاه منطقه مسکونی و محل فعالیت خود را شناسایی کرده و آن‌ها را در محل مناسب و قابل دسترسی برای استفاده در زمان مورد نیاز یادداشت کنند.

گل‌محمدی با اظهار به اینکه پلیس 110 را مردم نباید به فراموشی بسپارند، ادامه داد: پلیس 110 یکی از ابتکارات نظام برای خدمات‌رسانی و پاسخ‌گویی به نیازهای مردم در شرایط اضطراری و بحرانی است، به طوری که نیروهای سخت‌کوش و متعهد آن همواره برای خدمت آماده هستند.

وی با اظهار به اینکه داشتن این اطلاعات سبب از بین رفتن جرائم نمی‌شود، اما پیروی از آن‌ها خطرات بالقوه بزهکارانه را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: نسبت به اشخاصی که به طور مکرر با برقراری تماس تلفنی مدعی تماس اشتباه هستند، یا به وسیله اطلاع دادن خبر ناگواری منجر به خروج ساکنان از منزل می‌شوند، باید حساسیت و دقت عمل لازم را نشان داده و پس از کسب اطمینان از صحت خبر، منزل خود را به طرف مقصد مورد نظر ترک کنند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اظهار به اینکه خانواده‌ها به ویژه والدین و اولیای مدارس باید در مراقبت از نونهالان ساعی بوده، و به آن‌ها نیز به اندازه درک‌شان نکات لازم برای رعایت جانب احتیاط آموزش دهند.

انتهای پیام/61002/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول