اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه خراسان شمالی خبر داد

فعالیت پلیس راه روستایی در 31 پاسگاه خراسان شمالی

رئیس پلیس راه خراسان شمالی از فعالیت پلیس راه روستایی در 31 پاسگاه این استان خبر داد.

فعالیت پلیس راه روستایی در 31 پاسگاه خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، غلامحسین علی‌حسین‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، فعالیت پلیس راه روستایی در این استان را در کاهش شمار تصادفات مهم خواند.

وی افزود: به همین منظور به افراد مرتبط برای انجام مأموریت های پلیس راه در این پاسگاه‌ها آموزش‌های لازم ارائه شده است.

به گزارش فارس، 48 درصد از جمعیت 867 هزار نفری خراسان شمالی در روستاهای این استان سکونت دارند.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی میزان تصادفات در محورهای این استان را 48 درصد مربوط به راه‌های فرعی و 52 درصد مربوط به راه‌های اصلی عنوان کرد.

* کاهش 30 درصدی تصادفات با احداث باند دوم بزرگراه بجنورد - جنگل گلستان

علی‌حسین‌زاده در پاسخ به سوالی در مورد ارزیابی از روند اجرای پروژه باند دوم بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان و تأثیر آن در تصادفات تصریح کرد: با تکمیل این پروژه کاهش دست کم 30 درصد تصادفات در این محور انتظار می‌رود.

وی بیشترین تصادفات محور بجنورد به جنگل گلستان و به ویژه حوزه پاسگاه چمن‌بید را سوانح رخ به رخ ناشی از انحراف به چپ عنوان کرد و گفت: این مهم باعث افزایش شمار کشته شدگان در این‌گونه از تصادفات بوده که صرفاً چندی قبل بر اثر برخورد دو خودرو در این محور که به صورت رخ به رخ ناشی از عرض کم جاده بود، 9 نفر کشته شدند.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی اظهار کرد: این در حالی است که بیشترین علت تصادفات در بزرگراه‌ها واژگونی ناشی از خواب آلودگی بوده که کمترین تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص داده است.

* باید 15 تقاطع کنارگذر شمالی بجنورد کاملاً مسدود شود

علی‌حسین‌زاده با اشاره به زیر عبور قرار گرفتن یک باند از کنارگذر شمالی بجنورد که به صورت موقت از مسیر شرق به غرب راه اندازی شده است، گفت: برای ارتقای ایمنی باید 15 تقاطع واقع در مسیر کنارگذر شمالی بجنورد با گاردریل کاملاً مسدود شود.

وی با اشاره به نصب علائم متعدد در این مسیر مبنی بر عدم تردد خودروها و وسائط نقلیه در خلاف جهت و از غرب به شرق تصریح کرد: پلیس راه در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این راستا برخورد می‌کند.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی اظهار کرد: حتی در صورت وقوع هرگونه حادثه ماشین آلاتی که به صورت خلاف جهت تردد کنند، مقصر خواهند بود.

* خودروی سواری بیشترین عامل تصادفات جاده‌ای در خراسان شمالی

علی‌حسین‌زاده همچنین بیشترین عوامل تصادفات جاده‌ای ناشی از خودرو و راننده در محورهای این استان را مربوط به سواری با 63 درصد عنوان کرد.

وی کامیون را با سه درصد، اتوبوس را با 2 درصد، موتورسیکلت با چهار درصد در رده بیشترین عوامل سانحه ساز در تصادفات رانندگی در محورهای خراسان شمالی برشمرد.

به گفته رئیس پلیس راه خراسان شمالی، گشت‌های خودرویی و موتوری این استان نسبت به روند ترافیک در محورها نظارت دارند.

وی تصریح کرد: افزون بر این گشت‌های نامحسوس نیز در طول سال از جمله عید نوروز با بهره گیری از خودروی سایر دستگاه‌ها برقرار بوده که عوامل نامحسوس در این زمینه به انجام مأموریت می‌پردازند.

علی‌حسین‌زاده اظهار کرد: علاوه بر این پلیس یاران، یاوران محله نیز با محوریت معاونت پیشگیری در این راستا مشارکت دارند.

* 36 هزار وسیله نقلیه به خاطر نبستن کمربند اعمال قانون شدند

رئیس پلیس راه خراسان شمالی نبستن کمربند ایمنی را یکی از تخلفات بارز در استان عنوان کرد و گفت: در این راستا 36 هزار وسیله نقلیه طی امسال از سوی پلیس اعمال قانون شده‌اند.

وی با اشاره به رشد 36 درصدی اعمال قانون پلیس در این زمینه اظهار کرد: براساس قوانین بستن کمربند برای تمامی سرنشینان خودروها از جمله سرنشینان عقب ضرورت دارد.

علی‌حسین‌زاده خاطرنشان کرد: البته به خاطر فرهنگ سازی رسانه‌ها مشارکت خوبی را از سوی عموم مردم در محورهای این استان شاهد هستیم.

انتهای پیام/63002/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول