اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی:

مردم برای کاهش وقوع تصادفات با پلیس همکاری کنند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی گفت: اقشار مختلف مردم با مأموران راهنمایی و رانندگی به شکل مطلوب همکاری کنند، چرا که در این صورت از میزان وقوع تصادفات به اندازه قابل توجهی کاسته می‌شود.

مردم برای کاهش وقوع تصادفات با پلیس همکاری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی سعیدی ظهر امروز در جلسه‌ای که برای اعلام شرایط جدید آزمون راهنمایی و رانندگی در سالن مانیتورینگ پلیس راهنمایی و رانندگی تشکیل شد، اظهار داشت: برای اجرای طرح تابستانی اقداماتی مانند حضور کارکنان برای نظارت بر روند ترافیک، کنترل دقیق وسیله نقلیه مسافران، رسیدگی فوری به تصادفات با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی انجام گرفته است.

وی افزود: طرح‌های مختلف و اقدامات متعددی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک، بهبود رفتار و تغییر رویه جاری تدوین و به مرحله اجرا رسیده است، ولی موفقیت این برنامه‌ها و طرح‌ها در گروی همکاری اقشار مختلف جامعه است.

سعیدی با اشاره به اینکه شرایط جدید آزمون و دریافت گواهینامه رانندگی پایه یکم اعلام شده است، ادامه داد: هیئت دولت در ارتباط با اعطای گواهینامه پایه یکم به متقاضیان مصوبه‌ای دارد، که برای عملیاتی کردن محتوای آن باید اهتمام شود.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان گواهینامه پایه یک رانندگی که گواهینامه پ یک دارند، همچنین کسانی که شرط سنی 25 سال دارند، می‌توانند به راهنمایی و رانندگی برای ثبت‌نام و دریافت گواهینامه پایه یکم مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی در ارتباط با تشریح چگونگی صدور گواهینامه برای این قبیل متقاضیان، خاطرنشان کرد: افراد واجدالشرایط می‌توانند بدون پشت سر گذاشتن دوره آموزشی و بدون شرکت در آزمون آئین‌نامه و فنی فقط در آزمون تپه با کامیون و آزمون شهری با اتوبوس شرکت کرده و در صورتی که در این آزمون‌ها موفق شوند، گواهینامه پایه یکم خود را دریافت ‌کنند.

سعیدی در ارتباط با شرایط متقاضیان دارای گواهینامه ب دو نیز، اظهار داشت: شرط سنی برای شرکت در آزمون پایه یکم 25 سال بوده و سپری شدن دو سال از تاریخ صدور گواهینامه‌های آنها نیز الزامی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی با اشاره به کسانی که گواهینامه‌های پایه دو قدیم و پ دو جدید دارند، اظهار داشت: این افراد پس از اینکه در آموزشگاه‌های رانندگی پایه یکم ثبت نام کرده و دوره آموزشی تئوری و عملی را پشت‌سر گذاشته‌اند، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و شرکت در آزمون پایه یکم از طریق پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام کنند.

انتهای پیام/61002/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول