اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی قزوین خبر داد

برقراری بیش از 3 هزار تماس مردمی با سامانه 197 پلیس قزوین

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین گفت: مردم قزوین در چهار ماه نخست سال جاری 3 هزار و 616 مورد تماس با سامانه 197 پلیس قزوین برقرار کردند.

برقراری بیش از 3 هزار تماس مردمی با سامانه 197 پلیس قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا میرحیدری پیش از ظهر امروز در جلسه پاسخگویی به مشکلات انتظامی مردم در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار داشت: با توجه به تأکیدات دین مبین اسلام نسبت به اهمیت نظارت و براساس تأکیدات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی با توجه به نوع مأموریت‌ها و حساسیت بالای آن نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی به موضوع نظارت توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد.

وی افزود: این نظارت با هدف اصلاح امور و اشکالات موجود در روند اجرای مأموریت‌ها و وضعیت عملکرد تمام عوامل انتظامی صورت می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه سامانه 197 نظارت همگانی بازرسی از دهه 70 فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است، عنوان کرد: از طریق سامانه 197 این امکان برای مردم ایجاد شده که نظرات و پیشنهادهای خود را در ارتباط با عملکرد پلیس از طریق تلفن یا به صورت حضوری به مسئولان نیروی انتظامی انتقال دهند.

میرحیدری ادامه داد: مراجعات و تماس‌های سامانه 197 در قالب انتقادات، پیشنهادها، شکایات و تقدیر مورد بهره‌برداری مسئولان نیروی انتظامی استان قرار می‌گیرد که تأثیرات قابل توجهی در اصلاح امور و مأموریت‌های ناجا داشته است.

وی اضافه کرد: ارتباطات و تماس‌هایی که به وسیله این سامانه و از سوی مردم با مسئولان نیروی انتظامی منتقل می‌شود، هر ساله هدفمندتر و با دقت نظر بیشتری صورت می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: بررسی مواردی که در قالب شکایات مطرح می‌شود، نشان می‌دهد که تمام آن‌ها بدون حب و بغض، از روی دلسوزی و با دید کارشناسانه برای ارتقای عملکرد پلیس بوده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به تقدیرهایی که از طریق این سامانه منتقل شده است، گفت: تقدیرهایی که از طریق سامانه 197 اعلام شده نیز نشان از سپاس و قدرشناسی مردم از خدمات پلیس دارد.

میرحیدری با بیان اینکه در چهار ماه نخست سال گذشته دو هزار و 134 تماس مردمی با سامانه 197 دفتر نظارت همگانی استان برقرار شده که قابلیت بهره‌برداری داشته است، افزود: در سال جاری تعداد تماس‌های مردمی با این سامانه به سه هزار و 616 مورد افزایش یافته که نشان از رشد سه درصدی تماس‌های مردمی دارد.

وی عنوان کرد: از این تعداد 2 هزار و 197 تماس مردمی در چرخه رسیدگی قرار گرفته است.

میرحیدری خاطرنشان کرد: از کل تماس‌های مردمی ثبت شده در این مدت 46 درصد انتقادات، دو درصد شکایات، 12 درصد پیشنهادها، 39 درصد تقدیر و تشکر از پلیس و یک درصد نیز مربوط به دیگر موارد بوده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به افزایش میزان انتقادات در سال جاری بیان کرد: در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان انتقاداتی که از طریق سامانه 197 دفتر نظارت همگانی استان اعلام شده دو درصد افزایش داشته است.

میرحیدری تصریح کرد: با توجه به تراکم اجرای طرح‌ها و افزایش اقدامات پلیس این میزان افزایش در اعلام شکایات تا حدی قابل قبول است.

وی اضافه کرد: میزان شکایات در چهار ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش داشته که بیانگر پیگیری‌های جدی دستگاه نظارتی نسبت به شکایات مطرح شده از طریق سامانه 197 است.

این مسئول ادامه داد: پیشنهادهای مطرح شده از این سامانه در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش و تقدیر و تشکر از پلیس نیز چهار درصد افزایش داشته است.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هر ماه سه جلسه ملاقات حضوری در دفتر نظارت همگانی استان برگزار می‌شود.

میرحیدری افزود: ملاقات‌های حضوری در روزهای شنبه صورت می‌گیرد و در هر یک از این ملاقات‌ها حدود 90 مراجعه‌کننده برای رفع مشکلات خود به دفتر نظارت همگانی استان مراجعه می‌کنند که این آمار حکایت از جلب اعتماد مردم از سوی پلیس دارد.

وی اضافه کرد: در این ملاقات‌ها که با حضور فرمانده نیروی انتظامی استان، پلیس راه و معاونانی که مشکلات مردم در حوزه مأموریتی آنان است، برگزار می‌شود، مردم می‌توانند مشکلات و نظرات خود را به صورت چهره به چهره مطرح و پیگیری کنند.

این مسئول ادامه داد: در این جلسات دستورات لازم به رده‌های اجرایی ابلاغ می‌شود و مردم می‌توانند از نزدیک شاهد پیگیری و رفع مشکلات از سوی مسئولان نیروی انتظامی باشند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین بیان کرد: آمار مراجعان به دفتر نظارت همگانی استان نشان می‌دهد که این اقدام به خوبی نتیجه ‌بخش بوده است و به نظر می‌رسد مردم نیز از این اقدام نیروی انتظامی رضایت خاطر دارند.

انتهای پیام/77010/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول