اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی بویراحمد خبر داد

برخورد پلیس با روزه‌خواری علنی در بویراحمد

فرمانده انتظامی بویراحمد گفت: پلیس شهرستان بویراحمد به صورت جدی با هر‌گونه روزه‌خواری علنی در سطح این شهر برخورد قانونی می‌کند.

برخورد پلیس با روزه‌خواری علنی در بویراحمد

علی کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: پلیس شهرستان بویراحمد به صورت جدی با هر‌گونه روزه‌خواری علنی در سطح این شهر برخورد قانونی می‌کند و از کسانی که به دلایلی قادر به گرفتن روزه نیستند هم می‌خواهیم از انجام روزه‌خواری علنی پرهیز کرده و حرمت این ماه را حفظ کنند.

وی گفت: روزه‌‌خواری در ملاء‌عام از نظر شرعی حرام و با متخلفان بر طبق قوانین اسلامی برخورد می‌شود و بدیهی است معذوراتی مانند بیماری و مسافرت مجوز روزه‌خواری در مکان‌های عمومی نیست.

فرمانده انتظامی بویراحمد تصریح کرد: از رانندگان وسایل نقلیه عمومی و خصوصی انتظار داریم از تظاهر به روزه‌خواری و استعمال دخانیات و ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند.

این مقام انتظامی افزود: اعزام گشت‌های ویژه ماه مبارک رمضان و تهیه و توزیع اطلاعیه در خصوص رعایت شئونات اسلامی و شرعی و تشدید کنترل جرائم در این ایام به منظور ایجاد فضای امن برای انجام عبادت مردم از جمله اقداماتی است که در دستور کار انتظامی بویراحمد قرار خواهد داشت.

کاشانی ادامه داد: نیروی انتظامی تمام تلاش خود را در جهت تسهیل ترافیک و عبور مرور و سالم‌سازی فضای عمومی در شأن این ماه مبارک به کار خواهد بست و مردم روزه‌دار در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق تلفن 110 پلیس را در جریان قرار دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد اظهار داشت: بر اساس قانون مجازات اسلامی هر کس در اماکن عمومی تظاهر به عمل حرامی کند به حبس از 10 روز تا دو ماه و یا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

کاشانی خاطرنشان کرد: فعالیت صنف کبابی و کلیه صنوف ساندویچ، پیتزا، آب‌میوه و بستنی فروشی تا قبل از سحر فقط مخصوص ماه مبارک رمضان و پس از پایان این ماه ساعت کاری بر اساس روال مرسوم قبلی خواهد بود.

انتهای پیام/82009/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول