اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور خراسان شمالی:

10 شهر خراسان شمالی فاقد پلیس راهور است

رئیس پلیس راهور خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون هشت مرکز شهرستان این استان دارای پلیس راهور است، گفت: 10 شهر دیگر خراسان شمالی فاقد پلیس راهور است.

10 شهر خراسان شمالی فاقد پلیس راهور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران همچنین شمار موتورسیکلت‌های توقیف شده در همین مدت را 6 هزار و 376 دستگاه برشمرد و گفت: طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و فاقد کلاه ایمنی، گواهی‌نامه، بیمه نامه ادامه دارد.

وی از صدور پنج هزار و 162 جلد گواهی‌نامه نیز در همین مدت توسط پلیس راهور هم خبر داد و اظهار کرد: 2 هزار و 786 جلد از این گواهی‌نامه‌ها مربوط به پذیرفته شدگان آزمون‌های رانندگی، 2 هزار و 168 جلد مربوط به تعویض و 2 هزار و 8 جلد نیز المثنی بوده است.

وی با اشاره به کاهش 43 درصدی تصادفات فوتی طی امسال در شهرهای خراسان شمالی نسبت به سال گذشته افزود: در مجموع تصادفات هفت درصد نیز نسبت به سال قبل کاهش داشته‌ایم.

رئیس پلیس راهور خراسان شمالی بیشترین عوامل تصادف را عدم رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه، انحراف به چپ، عبور از چراغ قرمز عنوان کرد.

وی تصریح کرد: طی این تصادفات وسایل نقلیه 52 درصد، موتورسیکلت 32 درصد، بیشترین تقصیر را داشته‌اند.

اسماعیلی همچنین بیشترین ساعات تصادف در شهرهای این استان را در ساعات 16 تا 18 حدود 22 درصد و 12 تا 14 را با حدود 17 درصد عنوان کرد.

* 6700 نقل و انتقال خودرو در خراسان شمالی انجام شد

رئیس پلیس راهور خراسان شمالی تعداد خودروهای نقل و انتقال شده طی امسال در قالب معاملات را 6 هزار و 723 وسیله نقلیه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: افزون بر این یک هزار و 572 دستگاه وسیله نقلیه نیز در این استان در همین مدت پلاک گذاری شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه 88 وسیله نقلیه فرسوده نیز در استان اسقاط شده‌اند، گفت: این خودروها به مرکز اسقاط خودروی استان هدایت شدند.

* توقیف 145 دستگاه خودرو به خاطر نپرداختن جریمه در خراسان شمالی

عضو شورای ترافیک خراسان شمالی همچنین با اشاره به اقدام پلیس در مورد خودروهایی که بالای 10 میلیون ریال جریمه داشته و با وجود گذشت یک سال از مدت جریمه از پرداخت آن امتناع می‌کنند، گفت: در این راستا 145 دستگاه خودرو به همین خاطر توقیف و به پارکینگ هدایت شدند.

وی افزود: صرفاً یکی از خودروها 63 میلیون ریال جریمه تعویقی داشته که خودروی پژو توقیف شد.

اسماعیلی شمار پرونده‌های رسیدگی شده توسط راهور و عضو قضایی شورای رسیدگی به اعتراضات مربوط به جریمه‌ها را 269 پرونده عنوان کرد و گفت: در مورد هر یک از این پرونده‌ها رای مقتضی صادر شده است.

* بجنورد بیشترین و راز کم‌ترین اعمال قانون در خراسان شمالی

عضو شورای ترافیک خراسان شمالی در پاسخ به سوالی درباره بیشترین و کم‌ترین اعمال قانون مربوط به شهرهای این استان را به ترتیب مربوط به بجنورد و شهر مرزی راز عنوان کرد.

وی تردد 80 هزار خودرو در مرکز خراسان شمالی را برشمرد و افزود: طبیعتاً تعداد خودرو و جمعیت در تخلفات و اعمال قانون رابطه مستقیم دارد.

اسماعیلی تصریح کرد: به همین منظور از مجموع اعمال قانون‌های انجام شده طی امسال در خراسان شمالی 41 هزار و 760 مورد به بجنورد، ‌16 هزار مورد به شیروان و 9 هزار مورد به اسفراین اختصاص دارد.

انتهای پیام/63002/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول