اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خانواده قرآنی که دلبستگی به کلام الهی را شیرین می‌دانند

در ماه مبارک رمضان که ربیع قرآن است و از هر گوشه و کناری ندای قرآن به گوش می‌رسد سراغ خانواده‌ای را گرفتیم که اعضای آن همه قرآنی هستند و به شیرینی این تربیت قرآنی و عظمت آن افتخار می‌کنند.

خانواده قرآنی که دلبستگی به کلام الهی را شیرین می‌دانند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حالی که مجالس انس با قرآن و محافل همنشینی با کلام الهی قوت و قدرتی بی‌نظیر پیدا کرده و از کودک شش ساله گرفته تا پیرمرد 90 ساله با حضور در این محافل وجود خودشان را از هرگونه گناه، آلودگی و رذیلت پاک می‌کنند و در پیشگاه قرآن از نور با برکت آن لذت می‌جویند، خانواده محمدپور خانواده قرآنی است که همه آنها تلاوت قرآن را بزرگ‌ترین برگ برنده و حضور در این مجالس را شایسته‌ترین توفیق الهی می‌دانند.

حسن، ‌رضا و وحید محمدپور آموزه‌های قرآنی خود را به برکت پدر و مادر قرآنی خود می‌دانند که از کودکی برای آنها قرآن تلاوت کرده و خودشان در کسوت مربی در تربیت قرآنی فرزندانشان کوشا بودند.

این سه برادر که همگی قاریان و تلاوت‌کنندگان ممتاز کشوری و بین‌المللی هستند، مدعی شدند که از 10 سالگی با حضور در مجالس و محافل قرآن با کلام ناب الهی انس گرفته و در مسابقات مختلف توانسته‌اند کسب توفیق و افتخار کنند.

حسن محمدپور برادر بزرگ این خانواده که از آواز و لحن بی‌نظیری برخوردار است با اشاره به عناوین متعددی که در مسابقات به دست آورده، بیان می‌کند: در سال 61 در مسابقات سراسری کشور توانسته جایگاه دومی را به دست آورد.

اما برادر دانشگاهی او رضا محمدپور به توفیقات خود در دوران دانش‌آموزی و دانشجویی اشاره می‌کند و از توفیق حضور در مسابقات بین‌المللی مالزی و کسب رتبه سوم سخن به میان می‌آورد.

این برادران قرآنی بهترین سوره قرآن را سوره نور و محمد (ص) اعلام می‌کنند که با تلاوت این سوره‌های ارزشمند الهی همیشه به نقطه آرامش و اطمینان رسیده و از کلام گهربار خداوند برای زندگی خود برکت و توفیقی مضاعف طلب می‌کنند.

این برادران نفس کشیدن در فضای قرآنی و مأنوس شدن با کلام الهی را زیباترین جلوه حقانیت خود توصیف می‌کنند و از سفر خاطره‌انگیز خود به بیت‌الله‌الحرام و خانه خدا لب به سخن می‌گشایند که در این فضا تلاوت قرآن آنها کام‌ها را شیرین کرده و مزه آن را ماندگار ساخته است.

این برادران قرآنی بزرگ‌ترین افتخار و توفیق خود را نیز تلاوت قرآن در محضر ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌دانند که موفق شدند در محضر ولایت و رهبری جامعه تلاوت قرآن داشته باشند و از عنایات مقام معظم رهبری بهره ببرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، و چه زیبا قاری ممتاز مصری از تلاوت حسن و رضا محمدپور در سفر به اردبیل لذت برده که اعلام می‌کند روح و فطرت خداجویی و رحمت الهی را می‌توانیم در تلاوت این قاریان ممتاز، شاخص و قوی استان اردبیل به عینه مشاهده کنیم.

عادل الباز با ستودن صدا و لحن بی‌نظیر برادران محمدپور در تلاوت نور الهی به صراحت اعلام کرد که از این تلاوت لذت برده و کام گرفته است.

و خوشا به حال پدر و مادرانی که توفیق تربیت چنین فرزندان قرآنی را پیدا کنند و برای آخرت و خانه ابدی توشه‌ای برگیرند تا رحمت واسعه الهی نازل شده و بتوان در این زمینه توفیق بیشتر و روزافزونی را به دست آورد.

انتهای پیام/62001/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول