اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت می‌گیرد

راه‌اندازی هیئت قرآنی در استان مرکزی

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی از راه‌اندازی هیئت قرآنی برای نخستین بار در این استان خبر داد.

راه‌اندازی هیئت قرآنی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ابوالفضل حاج‌کریم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان امسال برای نخستین بار اقدام به راه‌اندازی هیئت قرآنی کرده است و علاقمندان به فعالیت در این هیئت از روز سه‌شنبه می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر  هیئت ورزشی در سطح استان فعالیت دارد که برای تقویت بعد فرهنگی و مذهبی این هیئت‌ها راه‌اندازی هیئت قرآنی ضروری است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: این هیئت با هدف توسعه فرهنگ قرآنی در بین ورزشکاران فعال خواهد شد که پیش از این خلأ آن در استان احساس می‌شد.

حاج‌کریم ادامه داد: از آنجا که قرآن کلام الهی و تجلی کمال مطلق است، دارای گیرایی و جذابیت ویژه‌ای بوده که می‌تواند هدایتگر انسان‌ها باشد.

وی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان افزود: ترویج قرآن و انتقال مفاهیم آن به جوانان می‌تواند فتنه‌های دشمنان را خنثی کرده و در بالندگی کشور مؤثر باشد.

این مسئول با بیان اینکه گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه ورزش و جوانان به صورت جدی در دستور کار این اداره کل قرار دارد، گفت: ترغیب تمامی اقشار جامعه به ویژه جوانان و ورزشکاران به فراگیری معارف، استفاده از غنای معرفتی آن در زندگی و فضا‌سازی قرآنی به منظور انس و ارتباط بیشتر ورزشکاران و جوانان با کلام الهی،‌ تلاش برای اشاعه و نشر فرهنگ قرآنی، مبارزه با خرافات و زدودن پیرایه‌های باطل و ایجاد زمینه فهم عمیق‌تر معارف قرآن توسط ورزشکاران و جوانان از اهداف مهم راه‌اندازی هیئت‌های قرآنی در اداره کل ورزش و جوانان است.

به گفته وی مخاطبین این طرح ورزشکاران در تمامی رده‌های سنی به تفکیک دختران و پسران هستند.

انتهای پیام/87001/ز30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول