اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

تربیت قرآنی موجب ارتقای کیفی اداره جامعه می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: هر اندازه به قرآن نزدیک شویم جامعه و خانواده‌های ایرانی هم با شیوه بهتری اداره خواهند شد.

تربیت قرآنی موجب ارتقای کیفی اداره جامعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام شوذب شیری جمعه شب در محفل انس با قرآن و تجلیل از برترین‌های نخستین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن کریم اظهار داشت: بر اساس روایتی از امام علی(ع) هر کشاورزی در کشت و کار خود گرفتار می‌شود مگر آن کس که در زمین قرآن به کشت محصول پرداخته باشد و شخصی که با قرآن مأنوس باشد در روز قیامت مورد شفاعت قرار می‌گیرد.

وی افزود: حضرت محمد (ص) هم در روایتی می‌فرمایند اگر می‌خواهید سعادت محشور شدن با شهدا را داشته باشید و در روز قیامت نجات یابید به قرآن پناهنده شوید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه افتخار این سازمان فعالیت در عرصه‌های قرآنی است گفت: تا سال گذشته سازمان اوقاف و ادارات کل آن تنها در بخش مسابقات قرآنی فعالیت می‌کردند، اما امسال شاهد اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم نیز هستیم.

این مسئول ادامه داد: سهمیه استان قم در این طرح 4 هزار نفر بود، اما پس از شروع بیش از 6 هزار و 400 نفر در کلاس‌ها شرکت کردند؛ اگر برنامه‌ریزی بهتری صورت می‌گرفت شاید استقبال مردمی هم بیشتر می‌شد.

شیری با بیان اینکه هر اندازه به قرآن نزدیک شویم جامعه و خانواده‌های ایرانی هم با شیوه بهتری اداره خواهند شد عنوان داشت: امام زین‌العابدین(ع) می‌فرمایند «اگر قرآن با من باشد هیچ نگرانی ندارم ولو مشرق و مغرب هم از بین بروند».

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: مربیان و معلمان این طرح و نیز مسئولان فرهنگی اوقاف و امور خیریه، مساجد و بقاع متبرکه در زمینه اجرای هر چه بهتر طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در استان قم نقش بسزایی داشتند.

وی با اشاره به نورانیت ویژه‌ای که بقاع متبرکه امامزادگان دارند گفت: این نورانیت بر مجموعه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی هم اثر می‌گذارند و به آنها قداست می‌بخشند، زیرا آن بزرگواران در زمان حیاتشان هم همینگونه رفتار می‌کردند و مقبره آنها هم امروز زیارتگاه فرشتگان الهی است.

این مسئول تاکید کرد: برکاتی که به خانه‌های مومنان می‌رسد به واسطه قرآن است و این کتاب آسمانی به حاملان و عاملان به خود نورانیت می‌دهد.

شیری با بیان اینکه تکریم و تجلیل از حافظان قرآن کریم هم اهمیت ویژه‌ای دارد اذعان داشت: طرح ملی حافظان قرآن کریم با هدف تربیت حافظان این کتاب آسمانی و تجلیل از برترین‌های آنها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78004/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول