اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بهار قرآن صورت گرفت

دیدار ششمین کارون قرآنی نور با آیت‎الله علوی‎گرگانی

ششمین کارون قرآنی نور امروز با آیت‎الله علوی‎گرگانی مرجع بزرگ جهان تشیع دیدار کرد.

دیدار ششمین کارون قرآنی نور با آیت‎الله علوی‎گرگانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سیدمحمدعلی علوی‎گرگانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ششمین کارون قرآنی در گرگان با اشاره به اهمیت قرآن اظهار داشت: ماه رمضان ماه بهار قرآن است و در این ماه باید تلاش شود تا جامعه به سمت قرآنی شدن پیش برود و دستورات الهی در قول و عمل به منصه ظهور برسد.

وی با تاکید بر اینکه عمل به قرآن باید از حد گفتار تجاوز کرده و به سمت عملی شدن رهنمون شود، تصریح کرد: انس با قرآن باید با جامعه اسلامی پیوند بخورد تا جوانان از ناهنجاری‎های اجتماعی مصون بمانند.

مرجع بزرگ جهان بر ضرورت پیاده‎سازی تشکل‌های قرآنی در منطقه به خصوص استان گلستان تاکید کرد و بیان داشت: بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده، موفقیت حافظان قرآنی به دلیل حسن توجه مقام معظم رهبری به این موضوع بوده است.

علوی گرگانی؛ کیفیت و کمیت برنامه‎های قرآنی در گلستان را نسبت به سال‎های گذشته مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: امیدواریم روز به روز بر کیفیت برنامه‎های قرآنی در استان افزوده شود.

ولی‎نژاد: حضور علوی‎گرگانی در برنامه‎ها باعث تنظیم روابط اجتماعی و سیاسی جامعه می‎شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان نیز در این دیدار گفت: استان گلستان برای ششمین سال متوالی در ماه مبارک رمضان میزبان کاروان نور است.

حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد کاروان قرآنی را سنت حسنه‎ای دانست و افزود: این کاروان طی شش سال متوالی به ابتکار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ماه مبارک رمضان برگزار می‎شود.

وی تصریح کرد: این کاروان قرآنی پس از ورود به استان با حضور قاریان ملی و بین‎المللی در شهرهای مختلفی به اجرای برنامه پرداختند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، حضور آیت‎الله علوی گرگانی را در برنامه‎های مختلف استان موجب معنویت و آرامش جامعه دانست و افزود: حضور معنوی و بابرکت این مرجع بزرگ تقلید، باعث تنظیم روابط اجتماعی و سیاسی جامعه می‎شود.

منتظری: کاروان نور یکی از اقدامات ممتاز کشوری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز با بیان اینکه برنامه کاروان نور یکی از اقدامات ممتاز کشوری است، گفت: این برنامه به همت مدیران فرهنگی استان هر ساله در ماه مبارک رمضان برگزار می‎شود.

غلامرضا منتظری اظهار داشت: این برنامه قرآنی از معدود برنامه‎هایی است که مردم قبل از برگزاری نسبت به آن احساس نیاز می‎کنند و این استقبال رسالت ما را سنگین‎تر می‎کند.

منتظری اذعان کرد: برای نخستین بار در استان، ویژه برنامه کاروان نور برای اهل سنت استان در شهرستان آق‎قلا برگزار شد که این برنامه سبب پیوند بیشتر برادران اهل سنت با نظام اسلامی شده است.

وی در خصوص ترکیب شرکت‎کنندگان برنامه قرآنی کاروان نور، تصریح کرد: در این کاروان از چهره‎های شناخته شده در حوزه فعالیت‎های قرآنی، مرتضوی مجری شبکه قرآن، گروه الوارثین، قاری ممتاز و برجسته نوجوان از مشهدالرضا و استاد کریم منصوری بهره‎مند خواهیم شد.

منتظری خاطرنشان کرد: ششمین کاروان نور ویژه مدیران استانی در شورای اداری استان به اجرای برنامه می‎پردازند تا حلاوت و معنویت آن در ذائقه‎ها باقی بماند.

انتهای پیام/89001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول