اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خانواده قرآنی مأنوس کلام الهی

این روزها که عطر قرآن جان سرشار از معنویت مؤمنان روزه‌دار را فرا گرفته به سراغ خانواده‌ای می‌رویم که همه اعضای آن قرآنی هستند و با نور قرآن بیوتشان را روشنایی بخشیده‌اند.

خانواده قرآنی مأنوس کلام الهی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سراغ خانواده‌ای را گرفتیم که با قرآن این کلام ممتاز الهی انس و الفتی عجیب دارند به طوریکه هر سه عضو خانواده در غیاب پدر درگذشته خود پناه و مأمنشان سایه عظیم قرآن است که می‌تواند بهترین خوشبختی و سعادت را برای آنها رقم بزند.

شهلا محمدی مادری که در غیاب پدر هفت سال است به تربیت قرآنی فرزندان اهتمام جدی دارد و امروز موفق شده است دو فرزند خود را که یکی پسر و دختر شش ساله است با کلام نورانی الهی انس و الفتی حقیقی ببخشد.

مادر که خود حافظ قرآن، مربی و مدرس قرآن و مبانی آن در مراکز پیش دانشگاهی و مدارس است از راز و رمز آموزش قرآن برای فرزندان و فراهم کردن بستر تحولی و تربیتی قرآنی سخن به میان می‌آورد.

این بانوی قرآنی گفت: از زمانی که فرزندانم در بطن بوده و پدرشان نیز در قید حیات بود، بنده بسیاری از اوقات زندگی خودم را به تلاوت قرآن و انس با این کلام الهی اختصاص داده بودم و یقین داشتم که فرزندانی که تولد می‌یابند با روحیه و علاقمندی به قرآن به دنیا آمده و پرورش می‌یابند.

محمدی افزود: بعد از به دنیا آمدن دختر شش ساله‌ام که امروز حافظ 9 جزء قرآن است پدر بر اثر تصادف جان خود را از دست داد و من در نهایت تنهایی و غربت عزمم را جزم کردم تا محمدرضا و کوثر را فرزندانی قرآنی به بار بیاورد.

این بانوی فداکار و ایثارگر که بخش عظیمی از وقت خود را صرف تربیتی قرآنی و آموزش صحیح فرزندان خود کرده است همچنان مصمم است تا این مسیر را مجاهدانه ادامه دهد تا فرزند او با محتوا و غنای کلام الهی بیشتر آشنا شده و انس بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدرضا رحمانی فرزند اول این خانواده حافظ کل قرآن است که موفق شده در طول یک سال این کلام الهی را حفظ کرده و مبانی و مفاهیم آن را در زندگی خود به کار گیرد.

محمدرضا از علاقه خود به قرآن و تلاوت زیبای کلام الهی سخن به میان آورده و اعلام می‌کند همچنان به شناخت معارف قرآن و رمز و راز آن بسیار علاقمند هستم و همیشه در تلاوت قرآن به معنا و مفهوم آن نیز توجه می‌کنم.

اما دختر این خانواده کوثر رحمانی که بیش از 9 جزء قرآن را از حفظ دارد به علاقمندی خود برای فراگیری کل قرآن و حفظ جزء‌های دیگر اشاره کرد و اظهار داشت: قطعاً سال به سال بهتر و روان‌تر آموزش دیده و قادر می‌باشم در سن هشت سالگی حافظ کل قرآن شوم.

کوثر خانم که از تربیت قرآنی فوق‌العاده‌ای برخوردار است از اینکه همراه مادرش در مراکز پیش دبستانی با کلام قرآن بهتر و بیشتر آشنا شده و توانسته است در سایه این کتاب هدایتگر خواسته‌های خود را محقق کند بسیار خشنود و شاداب است.

انتهای پیام/62006/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول