اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت می‌گیرد

برگزاری مسابقات قرآنی طرح تلاوت در استان مرکزی

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری مسابقات قرآنی طرح تلاوت برای نخستین بار در این استان خبر داد.

برگزاری مسابقات قرآنی طرح تلاوت در استان مرکزی

حجت‌الاسلام رضا شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: این مسابقات ویژه قاریان و حافظان قرآن کریم است و برای نخستین بار به صورت استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مسابقات ویژه گروه‌های سنی زیر و بالای 16 سال است و ثبت‌نام از علاقمندان به شرکت در این مسابقات از پنجم مرداد‌ماه آغاز می‌شود و تا پنجم شهریور‌ماه ادامه دارد.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مسابقات قرآنی تلاوت در دو رشته حفظ و قرائت برگزار می‌شود و طی آن قاریان سوره‌هایی را تلاوت می‌کنند که از حفظ بوده و حافظان نیز باید با ترجمه و مفاهیم آیاتی که تلاوت می‌کنند آشنا باشند.

شفیعی اظهار کرد: مرحله استانی این رقابت‌ها مهرماه و آبان‌ماه برگزار می‌شود و نفرات برتر به مرحله کشوری که قرار است بهمن‌ماه برپا شود راه خواهند یافت.

وی از برگزاری مسابقات تسنیم ویژه مدیران، کارکنان و همسران آنها در دستگاه‌های فرهنگی خبر داد و گفت: این رقابت‌ها با هدف ایجاد شور قرآنی و ترغیب افراد برای فراگیری، آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن و عمل به آن در رشته حفظ و قرائت برگزار می‌شود.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی تسنیم آبان‌‌ماه و مرحله نهایی آن بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

به گفته وی، ثبت‌نام برای شرکت در این مسابقات آغاز شده و تا پنجم شهریورماه ادامه دارد.

انتهای پیام/87012/ز20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول