اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان خبر داد

آموزش 20 میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در گیلان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از آموزش 20 میلیون نفرساعت آموزش‌های فنی مهارتی در بخش دولتی و دو برابر آن در آموزشگاه‌های آزاد در استان خبر داد.

آموزش 20 میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در گیلان

رسول شمشادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آموزش‌های فنی مهارتی در سال جاری اظهار کرد: امسال 6 میلیون و 500 هزار نفرساعت آموزش‌های فنی مهارتی در استان آموزش داده می‌شود.

وی آموزش‌های فنی مهارتی را در سه خوشه صنعت و معدن، خدمات و کشاورزی عنوان کرد و 12 میلیون نفر ساعت توسط بخش خصوصی آموزش داده می‌شود.

شمشادی آموزش بخش خصوصی را در 230 حرفه دانست و بیان کرد: 500 حرفه توسط بخش دولتی آموزش داده می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان آموزش‌های مهارتی را در حوزه‌های مورد نیاز استان خواند و تصریح کرد: پژوهش پایه آموزش محسوب می‌شود و اساس پژوهش نیازسنجی آموزشی است.

وی با بیان اینکه ابتدای سال فرم‌های نیازسنجی آموزشی در بخش‌های دولتی و خصوصی تهیه و ارائه شده است، اذعان کرد: اقدام‌های کمک کننده به ایجاد اشتغال پایدار به تمام دستگاه‌ها اطلاع‌رسانی شده است.

شمشادی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را تقاضا محور اعلام کرد و گفت: سال گذشته گیلان در حوزه المپیاد آموزش فنی و حرفه‌ای موفقیت‌های خوبی کسب کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به اینکه 25 درصد شرکت‌کنندگان در المپیاد مهارتی جهانی در سال 91 از این استان بودند، خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان گیلانی توانستند در رشته‌های مکاترونیک و طراحی گرافیک مدال کسب کنند.

وی شرکت‌کنندگان در المپیاد مهارتی را از هشت استان کشور ذکر کرد و یادآور شد: گیلان جزو هشت استان کشور بوده و شرکت‌کنندگان توانستند رتبه ایران را به چهارم در دنیا ارتقا دهند.

شمشادی انتخاب سه گیلانی شرکت‌کننده در المپیاد مهارتی جهانی را غربالگری از بین شش هزار نفر اعلام کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان در ادامه کسب رتبه نخست در حوزه مشتری‌مداری و ارباب رجوع را از جمله موفقیت‌های این سازمان در سال 91 دانست و اظهار کرد: سال گذشته آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان در حوزه ارزیابی عملکرد جزو دستگاه‌های برتر بوده و این امر به ما تکلیف می‌کند، بیشتر تلاش کنیم.

وی افتخار کسب کردن را سخت عنوان کرد و گفت: خدمت کردن به مردم و حفظ آن بسیار سخت‌تر است.

انتهای پیام/84001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول