اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سه ماه نخست سال‌ جاری صورت گرفت

ارائه بیش از 10 هزار نفرساعت آموزش مهارتی به روستائیان آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی بیش از 10 هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی به روستائیان در سه ماه نخست سال ‌جاری ارائه داده است.

ارائه بیش از 10 هزار نفرساعت آموزش مهارتی به روستائیان آذربایجان غربی

جمشید اسعدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ضرورت انجام فعالیت‌های کشاورزی به صورت علمی و مدرن روستائیان در آذربایجان غربی، فنی و حرفه‌ای استان را بر ارائه آموزش‌ مهارت‌های لازم به این افراد در یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور واداشته است.

وی توانمندسازی جامعه محلی از طریق ایجاد بستر مناسب برای مشارکت جمعی روستائیان را از جمله اهداف فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی عنوان کرد و افزود: این اقدام در راستای ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی روستائیان، خوداشتغالی و در نهایت توسعه روستاها صورت می‌گیرد.

اسعدی با تأکید بر اینکه مهارت‌آموزی سبب ایجاد مشاغل مختلف و افزایش درآمدهای روستائیان و دسترسی آنان به منابع بیش‌تر می‌شود، تصریح کرد: در این راستا در سه ماه نخست سال‌ جاری 10 هزار و 101 نفر ساعت دوره مهارتی برای روستائیان استان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه هنوز در اکثر مناطق روستائی استان بسیاری از فعالیت‌های کشاورزی به شکل کاملا سنتی و غیرعلمی انجام می‌شوند، بر ضرورت توسعه آموزش‌های مهارتی به روستائیان تأکید کرد.

اسعدی به نقش زنان در پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: ارتقای دانش فرهنگی، اجتماعی و تخصصی زنان روستائی و افزایش مهارت‌های آنان، امروزه به عنوان اصل اساسی، به هدف اصلی هر نوع توسعه‌ای تبدیل شده‌ است.

وی توسعه مشاغل خانگی روستایی را نیز از برنامه‌های اصلی این اداره کل در سال‌ جاری عنوان کرد و آن را عاملی موثر در توسعه روستاها دانست.

انتهای پیام/61006/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول