اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان عنوان کرد

ارائه آموزش‌ها با توجه به نیاز بازار کار در کردستان/ تشکیل شوراهای مهارت و فناوری

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به ظرفیت‌ها و نیازهای موجود در بازار کار به عنوان مهمترین اولویت این اداره‌کل در استان نام برد.

ارائه آموزش‌ها با توجه به نیاز بازار کار در کردستان/ تشکیل شوراهای مهارت و فناوری

سیدجمیل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: توسعه مهارت‌ آموزی مهمترین اهرم برای ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و حذف بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه اطلاع‌رسانی خوبی در این حوزه در استان انجام نشده است، افزود: اطلاع‌رسانی در مورد اهمیت و نقش آموزش‌های حرفه‌ای و مهارت‌‌آموزی در تربیت نیروی انسانی توانمند برای ورود به بازار کار باید از طریق رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در استان انجام شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان تصریح کرد: خوشبختانه در بحث زیرساخت‌ها هم از لحاظ نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری در استان شرایط بسیار خوبی داریم و بنا به گفته مسئولین کشوری در بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای استان جزو استان‌های برتر در بحث زیرساخت و تجهیزات آموزشی هستیم.

به روزآوری استانداردهای آموزشی

احمدی با اشاره به وجود بیش از 5 هزار استاندارد آموزش‌های حرفه‌ای در استان، اظهار کرد: تلاش در راستای به روزآوری و ارائه استانداردهای نوین با توجه به شتاب روزافزون بحث تکنولوژی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:‌ استانداردهای جدید در کنار به ‌روزرسانی استانداردهای قدیم از مهمترین اولویت‌های این اداره‌‌کل بوده و در این راستا تلاش‌های خوبی انجام شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان با بیان اینکه اولویت ما در ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ظرفیت‌های موجود و بازار کار است تصریح کرد: به محض ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جدید استانداردهای آن نیز تعریف می‌شود.

احمدی بهره‌گیری از تمام فرصت‌های کار واقعی را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در استان عنوان کرد و گفت: بحث آینده پژوهی از مهمترین مسائلی است که در کنار بحث کار باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد:‌ به همین منظور آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه استاد شاگردی در سال‌جاری در این استان همچون سال‌های گذشته و حتی برنامه‌ریزی شده دنبال خواهد شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان خاطرنشان کرد: نهادینه کردن بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی در بین کودکان به منظور تربیت نیروهای انسانی توانمند برای بازارهای آینده از دیگر اولویت‌های این ادراه‌کل بود و در این راستا نیز برنامه‌ها و طرح‌های خاصی اجرا و یا در دست اجرا است.

تشکیل شوراهای مهارت و فناوری

احمدی با بیان اینکه توانایی و ظرفیت برای انجام کارها و برنامه‌های بزرگ در این حوزه را در استان داریم، افزود: تشکیل شوراهای مهارت فناوری با حضور تمام دستگاه‌ها و نهادها که در این راستا فعالیت می‌کنند را در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گفته وی، این شورا با هدف یکپارچه کردن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان انجام خواهد شد و می‌تواند بستر مناسبی برای رفع مشکل بیکاری و مدیریت صحیح سرمایه‌ها باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان از استان کردستان به عنوان استان‌های برتر کشور در بحث اجرای طرح بازار محوری خبر داد و بیان کرد: با اجرای این طرح افراد در کنار فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی آموزش‌های بین رشته‌ای مانند، آموزش فروش، بازاریابی، تولید و ارائه کالا را فرا گرفته و با این روش زمینه کسب و کار برای آن‌ها فراهم می‌شود.

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول