اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

فعالیت 150 آموزشگاه آزاد فنی در استان زنجان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: 150 آموزشگاه آزاد فنی در سطح استان در قالب تیم ثابت و سیار فعالیت می‌کنند.

فعالیت 150 آموزشگاه آزاد فنی در استان زنجان

قاسم صیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه تلفیق آموزش‌های نظری و مهارتی در چند سال اخیر پررنگ بوده است، اظهار کرد: باید تلاش شود درصد ارائه آموزش‌های مهارتی در کشور افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سازمان ملی مهارت با سه زیر مجموعه نظام آموزش، اشتغال و صلاحیت حرفه‌ای در دو سال گذشته در هیئت دولت به تصویب رسیده است، تصریح کرد: طبق برنامه پنجم توسعه حداقل 50 درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه باید در یک رشته آموزش مهارتی مسلط باشند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان به شعار هر خانه یک کارخانه در فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: بستر خوبی برای آموزش‌های مهارتی در استان تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه کمیته حرفه‌آموزی نهضت حرفه‌ای تشکیل شده است، گفت: استان زنجان به نسبت جمعیت در حوزه مهارت‌آموزی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

صیادی با اشاره به اینکه جمعیت استان زنجان بیش از یک میلیون نفر است، اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای زنجان در سال‌جاری آموزش 5 میلیون نفر ساعت را تعهد کرده است.

وی با اشاره به اینکه استان یزد تقریباً جمعیتی برابر استان زنجان دارد، تصریح کرد: تعهد آموزشی فنی و حرفه‌ای زنجان 30 درصد بیشتر از استان یزد است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه با تشکیل کمیته حرفه‌آموزی پایه و بستر مناسبی برای تعهدات فنی و حرفه‌ای زنجان فراهم شده است، گفت: 12 مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در سطح استان زنجان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 150 آموزشگاه آزاد در سطح استان زنجان در قالب تیم ثابت و سیار فعالیت می‌کنند، گفت: فعالیت فنی و حرفه‌ای با 60 درصد مراکز دولتی و 40 درصد مشارکت غیر‌دولتی در حال انجام است.

صیادی اضافه کرد: فنی و حرفه‌ای زنجان در نیمه نخست سال‌جاری به نسبت تعهد سالانه با پیشرفت 65 درصد فعالیت می‌کند.

وی رویکرد سازمان فنی و حرفه‌ای را تقاضامحوری و نیاز به بازار کار دانست و اظهار کرد: این سازمان تلاش می‌کند بتواند با توجه به نیاز بازار کار نیاز متقاضیان دوره‌ها را پوشش دهد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه حرفه‌ها و رشته‌های جدید مورد تقاضای مراکز فنی و حرفه‌ای ایجاد شده است، تصریح کرد: همچنین جابه‌جایی امکانات و تجهیزات به این مراکز نیز انجام شده است.

انتهای پیام/73008/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول