اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی خبر داد

مطالعات امکان‌سنجی خوشه صنعتی تخمه آفتابگردان خوی

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی گفت: مطالعات امکان‌سنجی خوشه صنعتی تخمه آفتابگردان خوی آغاز شده و در دست مطالعه است.

مطالعات امکان‌سنجی خوشه صنعتی تخمه آفتابگردان خوی

صابر پرنیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث زیست محیطی در استان آذربایجان غربی مهم است، تعداد واحدهای صنعتی مشکل‌دار از نظر زیست محیطی کم بوده و طی مکاتبه‌ای که با واحدهای صنعتی مشکل‌دار داشتیم اخطار‌های لازم داده شده است.

وی افزود: با سازمان حفاظت محیط زیست نیز مکاتبه‌هایی صورت گرفته تا بحث‌های زیست محیطی کاملا رعایت شود.

پرنیان خاطرنشان کرد: بیشتر مشکلات زیست محیطی را در شهرک صنعتی داریم که پی‌گیری‌های لازم صورت گرفته تا این مشکل حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه از یک هزار و 776 قرارداد 830 واحد دارای پروانه بهره‌برداری هستند، تصریح کرد: در خوشه‌های صنعتی کارهای موثری انجام شده به طوری که یک خوشه صنعتی نقل، بیدمشک و عرقیات گیاهی بوده که کاملا اتمام یافته است.

پرنیان ادامه داد: دو خوشه صنعتی نیز در حال کار بوده که یکی خوشه صنعتی سنگ و دیگری خوشه صنعتی فرآوری محصولات باغی است.

وی عنوان کرد: یک خوشه صنعتی در دست مطالعه و مطالعات امکان‌سنجی بوده که خوشه صنعتی تخمه آفتابگردان خوی است.

پرنیان اضافه کرد: چند خوشه صنعتی نیز در برنامه آینده شرکت داریم تا مطالعات امکان‌سنجی آن‌ها آغاز شود که از جمله آن‌ها خوشه صنعتی مبل، عسل و... است.

وی یادآور شد: مشاغلی که در شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود به لحاظ ماهیت زود بازده بوده و جزو مشاغل پایدار محسوب می‌شوند به طوری که در زنجیره ارزش اقتصادی نقش بسیار موثر دارند.

پرنیان اذعان کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود و ظرفیت‌‌های استان آذربایجان غربی مخصوصا ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی و هم‌جواری با چند کشور به جایگاه واقعی اقتصادی، تولیدی و صنعتی خود نرسیده و نیازمند جهش بزرگی بوده که با همکاری بخش خصوصی و دولتی با همدیگر استان آذربایجان غربی را به جایگاه واقعی خود و ظرفیت مورد نظر برساند.

انتهای پیام/61005/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول