اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی اعلام کرد

ثبت 1776 قرارداد واگذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان غربی‌

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی گفت: یک هزار و 776 قرارداد واگذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان غربی به ثبت رسیده است.

ثبت 1776 قرارداد واگذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان غربی‌

صابر پرنیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 108 واحد کارگاهی کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان آذربایجان غربی ایجاد شده که قسمت عمده آن‌ها به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.

وی افزود: یک هزار و 776 قرارداد واگذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان آذربایجان غربی به ثبت رسیده و در حال حاضر نیز 830 واحد در حال فعالیت هستند.

پرنیان با بیان اینکه از لحاظ ایجاد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی جزو استان‌های برتر به حساب می‌آییم، خاطرنشان کرد: 11 تصفیه‌خانه فاضلاب طراحی شده و از این بین سه تصفیه‌خانه به بهره‌برداری رسیده و پنج تصفیه‌خانه با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در ساخت بوده و سه تصفیه‌خانه نیز در دست مطالعه است.

وی با بیان اینکه در پنج سال گذشته مقام معظم رهبری شعارهای سال را در راستای مسائل اقتصادی‌، تولید و اشتغال انتخاب می‌کنند، عنوان کرد: نطفه سرمایه‌گذاری و تولید در شهرک‌های صنعتی شکل می‌گیرد و در این زمینه نقش شهرک‌های صنعتی کاملاً نمایان و برجسته است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی اعلام کرد: در حال حاضر 42 درصد از واحدهای صنعتی آذربایجان غربی در داخل شهرک‌های صنعتی مستقر هستند و پیش‌بینی می‌شود با ادامه روند فعلی در تأمین زمین و حمایت‌های فنی و تسهیلاتی، اکثر واحدهای صنعتی تازه تأسیس استان آذربایجان غربی ظرف دو تا سه ماه آینده در داخل شهرک‌های صنعتی احداث خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب در استان اعم از همجواری با سه کشور خارجی، پتانسیل‌های بالای معدنی و بخش خصوصی توانمند، می‌توان ضمن افزایش چشمگیر صادرات و ارزآوری مناسب برای کشور به طرف تولید با محوریت صادرات حرکت نمود و استان آذربایجان غربی را به جایگاه واقعی خود در اقتصاد، تولید و صادرات رساند.

پرنیان خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز ناحیه صنعتی ایواوغلی و شهرک صنعتی شوط تأمین شده و به زودی بهره‌برداری از این شهرک و ناحیه صنعتی جدید آغاز می‌شود.

وی به نقش ویژه شهرک‌های صنعتی از نظر جایگاه و ساختار در تولید و اشتغال تاکید کرد و ادامه داد: مشاغلی که در شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شوند به لحاظ ماهیت زود بازده بوده و از مشاغل پایدار محسوب می‌شود به طوری که در زنجیره ارزش اقتصادی نقش موثری دارند.

پرنیان با اشاره به اینکه 33 شهرک و ناحیه صنعتی در استان آذربایجان غربی به تصویب رسیده، اظهار داشت: در حال حاضر 16 شهرک صنعتی و سه ناحیه صنعتی در آذربایجان غربی در حال واگذاری بوده و چهار شهرک و 10 ناحیه صنعتی جدید در حال مطالعه و احداث هستند.

انتهای پیام/61005/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول