اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سه ماه نخست سال‌ جاری اتفاق افتاد

2852 تماس تلفنی با خط تلفن 123 بهزیستی آذربایجان غربی

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: 2 هزار و 852 تماس تلفنی در سه ماه نخست سال‌ جاری در آذربایجان غربی با خط تلفن 123 بهزیستی برقرار شده است.

2852 تماس تلفنی با خط تلفن 123 بهزیستی آذربایجان غربی

زرین‌تاج علیزادگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با حمایت و تعامل با برخی ارگان‌های دیگر، خط تلفن 123 را راه‌اندازی کرده است تا بتواند گامی موثر در راستای توانمندسازی اقشار در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی بردارد.

وی در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی سازمان بهزیستی به تمام افراد جامعه را از اهداف کلی اجرای این طرح برشمرد و افزود: رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی نظیر کودک‌آزاری، همسرآزاری، دختران فراری، کودکان خیابانی، خانواده‌های در معرض طلاق، خودکشی و ... از جمله موارد قابل رسیدگی بهزیستی از طریق این خط تلفن است.

علیزادگان مداخله تخصصی به منظور کاهش جرائم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی و در نتیجه کاهش صدمات بر اقشار جامعه را از دیگر اهداف این مرکز عنوان کرد و افزود: با ارائه راهنمایی‌های لازم به افراد آسیب‌پذیر، مداخلات تخصصی بهزیستی به منظور توانمندسازی آن‌ها و دستیابی به حقوق خود صورت می‌گیرد.

وی گروه‌های هدف این مرکز را کودکان و زنان آزاردیده، زوجین متقاضی طلاق، کودکان کار و خیابانی، سالمندان و معلولان آسیب‌دیده، معتادان، افراد بی‌خانمان، بیماران روانی مزمن، افرادی که اقدام به خودکشی کرده‌اند یا قصد آن را دارند و زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی عنوان کرد.

علیزادگان نحوه پذیرش این اقشار آسیب‌پذیر را از طریق تماس تلفنی خود گروه هدف و یا مردم و اعضای خانواده آن‌ها، در تمام ساعات شبانه‌روز اعلام و تصریح کرد: کارشناسان و کارکنان سازمان‌های دولتی و غیردولتی نیز مجازند تا در صورت مشاهده افراد در معرض آسیب، موارد را به منظور رسیدگی، به سازمان بهزیستی گزارش دهند.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست سال ‌جاری، 2 هزار و 852 تماس تلفنی از طریق خط تلفن 123 در آذربایجان غربی اتفاق افتاد، که هزار و 861 مورد از این تماس‌گیرندگان خانم و بقیه مرد بودند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی علل اصلی این تماس‌های تلفنی در این مدت را در استان اختلافات و مشاجرات خانوادگی اعلام کرد و گفت: کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمند آزاری و معلول‌آزاری از جمله این موارد بوده‌اند.

وی تصریح کرد: با معرفی خدمات سازمان بهزیستی به تماس‌گیرندگان و ارائه راهنمایی‌های لازم به آنان، تعدادی از افراد به مراکز تابعه سازمان نظیر توان‌بخشی و یا پیشگیری و اجتماعی ارجاع شده‌ و تعدادی نیز با ارجاع به مراکز اورژانس اجتماعی و یا واحدهای خدمات اجتماعی سیار مورد مداخله بهزیستی استان قرار گرفته و از خدمات مراکز آن بهره‌مند شده‌اند.

علیزادگان خاطرنشان کرد: مرکز جامع حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی استان، واقع در روبروی آپارتمان‌های اسکان شهرک ایثار شهر ارومیه، آماده رسیدگی به مشکلات افراد در معرض آسیب است.

انتهای پیام/61006/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول