اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گلستان:

267 چندقلو زیرپوشش بهزیستی گلستان قرار دارند

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: 267 چندقلو زیرپوشش بهزیستی استان قرار دارند که ماهانه هزینه مسکن و شیرخشک آنها پرداخت می‎شود.

267 چندقلو زیرپوشش بهزیستی گلستان قرار دارند

رقیه رحمانی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: از سال 1388 پرداخت وام به زنان سرپرست خانوار در دستور کار قرار گرفت و تاکنون به 184 زن سرپرست خانوار در استان وام پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه 6 هزار و 845 زن سرپرست خانوار در گلستان وجود دارد، تصریح کرد: به 383 نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار نیز شهریه دانشگاه پرداخت می‎شود.

*87.3 درصد از زنان خانوار شهری در گلستان بیمه شدند

مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به اینکه یک‎هزار و 515 زن سرپرست خانوار از بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند، اضافه کرد: یک‎هزار و 287 زن روستایی بیمه روستایی و عشایری هستند و 87.3 درصد زنان خانوار شهری در گلستان بیمه تامین اجتماعی شدند.

رحمانی از زیرپوشش قرار گرفتن 252 خانوار در حوزه بازتوانی خبر داد و افزود: ثبت گروه‎های همیار در گروه‎های پنج الی هفت نفره در بخش‎های خیاطی، پرورش قارچ، پخت نان، قالی‎بافی و ... انجام گرفت و پول‎های بلاعوض به آنها پرداخت می‎کنیم.

وی با بیان اینکه 18 کودک در سال گذشته در مراکز کودک و نوجوان پذیرش شدند، ادامه داد: در این مراکز نسبت به مهارت‎آموزی کودکان و نوجوانان اقدام شده است.

*شناسایی 142 کودک کار در گلستان/ 5 شهر گلستان اورژانس اجتماعی ندارد

مدیرکل بهزیستی گلستان خاطرنشان کرد: در مراکز نگهداری زنان آسیب‎‌دیده هفت مورد در استان وضعیت بحرانی داشتند که مورد پذیرش قرار گرفتند و 38 کودک نیز به مراکز شبه خانواده معرفی شدند.

رحمانی از شناسایی حدود 142 کودک کار در گلستان خبر داد و افزود: اقداماتی نظیر مددکاری، روانشناسی، حمایت‎های حقوقی و مالی به این کودکان ارائه می‎شود و یکی از اولویت‎های مهم بهزیستی در حوزه اجتماعی هدفمندسازی افراد است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری اخذ مجوز توسعه مراکز و اورژانس‎های اجتماعی در تمام شهرستان‎ها صورت گرفته است، یادآور شد: شهرستان‎های بندرگز، رامیان، مراوه‎تپه، بندرترکمن و آق‎قلا اورژانس اجتماعی ندارند.

*‌2424 نفر در 7 مرکز کاهش طلاق پذیرش شدند

مدیرکل بهزیستی گلستان از استقرار مرکز کاهش طلاق در دادگستری و بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: حدود 2 هزار و 424 نفر در هفت مرکز کاهش طلاق پذیرش شدند.

رحمانی گفت: از طریق خط تلفن 123 در سال گذشته یک‎هزار و 525 نفر در مراکز طلاق پذیرش شدند که نسبت به بازگشت آنها به منزل، اشتغال و آموزش مهارت‎های زندگی به آنان اقدام شد.

انتهای پیام/83001/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول