اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی:

رعایت قوانین در مناطق پرترافیک ضرورتی جدی است

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در مناطق پرترافیک یک ضرورت جدی قلمداد می‌شود، و باید رانندگان بیش از پیش به این موضوع اهمیت دهند.

رعایت قوانین در مناطق پرترافیک ضرورتی جدی است

سردار یحیی شرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: در بعضی از مناطق شهرستان‌ها به ویژه در ارومیه مقابل برخی مدارس، زبانکده‌ها، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، همچنین درمانگاه‌های شبانه‌روزی و ورزشگاه‌های فعال ترافیک ایجاد می‌شود، که در این قبیل مناطق باید به قوانین راهنمایی و رانندگی بیشتر اهمیت داد.

وی افزود: پلیس راهور این قبیل مسائل را در شورای ترافیکی برای اتخاذ تصمیم‌های مورد نیاز مطرح کرده و از طریق انجام هماهنگی‌های مورد نیاز با مقامات قضایی نسبت به رفع مشکلات موجود گام برداشته می‌شود، از طرف دیگر به وسیله رعایت قوانین در این قبیل مناطق می‌توان از تشدید ترافیک جلوگیری به عمل آورد.

شرفی بر لزوم انجام تبلیغات وسیع در ارتباط با ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و گفت: چنانچه فعالان رسانه‌ای برای آگاه کردن مردم و مخابره آسیب‌های مالی، روحی، جسمی و اجتماعی ناشی از تصادفات مبادرت کنند، اقشار مختلف جامعه نسبت به رعایت قوانین علاقه‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ماموران راهنمایی و رانندگی برای برقراری نظم و آرامش در فضای شهر نقش زیادی دارند، اضافه کرد: ابطال گواهینامه‌هایی که نمره منفی آنها از حد نصاب تجاوز پیدا کرده است، اخذ جریمه‌های بیش از یک‌میلیون تومان از متخلفان و متجاوزان به قانون، برخورد با خاطیان به دلیل بروز مشکلاتی مانند آلودگی صوتی، پارک دوبله و سگ‌گردانی در خودروها از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: جلوگیری از رفت و آمد موتور سیکلت در جاده‌های اصلی، اعلام برنامه زمان‌بندی شده برای تردد خودروهای سنگین در معابر درو‌ن‌شهری، جلوگیری از تردد خودروهای بدون پلاک و توقیف آنها، تعیین مسیرهای مشخص برای خودروهای امدادرسان از اقدامات دیگری محسوب می‌شوند که برای روان‌سازی ترافیک و تسهیل در رفت و آمد شهروندان انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/61002/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول