اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام:

سبک "رانندگی تهاجمی" منجر به سوانح دلخراش می‌شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: سبک "رانندگی تهاجمی" منجر به سوانح دلخراش می‌شود.

سبک "رانندگی تهاجمی" منجر به سوانح دلخراش می‌شود

محمد رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: شکلی افراطی از رانندگی تهاجمی به نام «خشم جاده‌ای» وجود دارد که برخی از روانشناسان آن را اختلالی روانی محسوب می‌کنند.

وی ادامه داد: «خشم جاده‌ای» رفتار خشمگینانه یا تهاجمی راننده اتومبیل یا وسیله نقلیه دیگر است و این رفتار ممکن است با ژست‌های بی‌ادبانه، ناسزاگویی و رانندگی بی‌احتیاط و خطرناک از روی عمد باشد و نتیجه این نوع رانندگی تصادف، دعوا و زد و خورد است که ممکن است به مجروح شدن و حتی مرگ افراد ختم شود.

این مسئول انتظامی اضافه کرد: روانپزشکان رفتارهایی را که با این نوع رانندگی همراه هستند، نتیجه یک بیماری روانی محسوب می‌کنند که "اختلال انفجاری متناوب" نامیده می‌شود.

رسولی تصریح کرد: این اختلال روانی با حملات مکرر رفتارهای تهاجمی و خشونت‌آمیز مشخص می‌شود که به طور واضح یا متناسب با موقعیتی که فرد در آن قرار دارد، نیست.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: این اختلال ممکن است با خشم‌ جاده‌ای، خشونت خانگی و حملات انفجاری عصبانیت که با پرتاب اشیاء همراه است، بروز کند.

رسولی عنوان کرد: علائم شایع خشم جاده‌ای عبارت است از رانندگی تهاجمی، شامل سرعت گرفتن ناگهانی، ترمز کردن، و سپر به سپر کردن با سایر ماشین‌ها، جاده را گرفتن و مانع شدن عامدانه از سبقت گرفتن ماشین‌های دیگر.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: به صدا درآوردن بوق ماشین به صورتی آزاردهنده و تهدیدآمیز، چراغ زدن زیاد، داد و بیداد کردن یا نشان دادن رفتارهای اخلال‌گرانه در پارکینگ‌ها و محل‌های توقف از دیگر علائم شایع در این نوع رانندگی است.

وی ادامه داد: رانندگی با سرعت بسیار زیاد در وسط جاده برای ترساندن راننده‌‌ها در هر دو خط جاده، نشان‌دادن ژست‌های بی‌ادبانه، ناسزاگویی و تهدید کلامی، برخورد با سایر خودروها، خارج شدن از ماشین برای دعوا کردن، از جمله ضربه زدن به ماشین‌های دیگر از دیگر علائم این نوع سبک رانندگی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: پرتاب کردن اشیا به سمت ماشین‌های دیگر برای آسیب‌زدن به آنها نیز از دیگر علائم مشهود در این سبک رانندگی‌هاست.

رسولی افزود: اگر با چنین راننده‌ای روبه‌رو شدید، بهترین کار این است که هوشیارانه از واکنش نشان دادن به او خودداری کنید.

وی ادامه داد: در ضمن به یاد داشته باشید که رفتاری که ممکن است عمدی به نظر برسد، ممکن است صرفا یک اشتباه رانندگی باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که درصد زیادی از رانندگان گزارش می‌کنند که رانندگان دیگر با ماشین آنها سپر به سپر کرده‌اند، اما تنها تعداد معدودی از آنها می‌پذیرند که خودشان هم با دیگران چنین رفتاری داشته‌اند و اگر رفتار تهاجمی راننده دیگر عامدانه است، بهترین کار این است که از تماس چشمی با او اجتناب کنید و به راه خود بروید، نباید بگذارید رانندگی به صحنه مبارزه بدل شود.

انتهای پیام/2246/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول