اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان خبر داد

کاهش چهار صدی تصادفات فوتی در سه ماهه نخست جاری

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته 14 هزار و 900 نفر راننده فاقد گواهینامه به دادگاه معرفی شدند، گفت: در سه ماهه نخست امسال سه هزار و 300 نفر راننده فاقد گواهینامه به دادگاه معرفی شدند.

کاهش چهار صدی تصادفات فوتی در سه ماهه نخست جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سرهنگ حسین غلامی ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران به گزارش عملکردی از حوزه پلیس راهور شهرستان پرداخت و اظهار کرد: نخستین دور طرح سفرهای تابستانی پلیس از 18 خرداد آغاز و روز گذشته به پایان رسید و سپس بعد از ماه رمضان از 17 مرداد تا پایان شهریور ماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در دور دوم طرح تابستانی سفرها افزایش داشته باشد، افزود: در راستای تحقق اهداف ترافیکی، برخورد با متخلفان و مسببان تصادفات ناشی از رانندگی اقدام به حضور چشم‌گیر نیروهای گشتی کرده‌ایم.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان به بکارگیری یک هزار نیروی پلیس در حوزه درون شهری و برون شهری اشاره و تصریح کرد: 250 تیم خودوریی و موتورسوار را به کار گرفته‌ایم که در سه ماهه نخست امسال حدود چهار درصد در تصادفات فوتی کاهش داشته‌ایم که بیشتر آنها در سفرهای تابستانی رخ داده است.

*در سال گذشته 200 جلد گواهینامه نمره منفی دریافت و توقیف شدند

وی به کاهش 10 تا 20 درصدی تصادفات در خرداد ماه جاری اشاره کرد و گفت: دلیل این کاهش ابتدا به واسطه همکاری و همیاری پلیس و سپس اثرات قانون اجرایی جدید  مصوب در سال 89 است که سبب کاهش تخلفات شده است.

غلامی همچنین ادامه داد: در سال گذشته 200 جلد گواهینامه را به دلیل بالا بودن نمره منفی به مدت سه ماه پیوست شد که در صورتی راننده‌ای تخلف کند،به مالک خودرو پیامکی ارسال می‌‌شود که نمره منفی راننده را اعلام می‌کند.

وی اضافه کرد: درصورتی که نمره منفی راننده‌ای به 30 برسد طی ابلاغ کتبی برای بار نخست گواهینامه سه ماه توقیف، برای بار دوم 25 نمره منفی گواهینامه شش ماه توقیف و برای بار سوم گواهینامه اخذ و ابطال می‌شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان ادامه داد: درصورتی که راننده‌ای پس از شش ماه از اخذ نمره منفی مرتکب تخلفی نشد نمره منفی وی حذف می‌شود.

*14 هزار و 900 نفر راننده فاقد گواهینامه به دادگاه معرفی شدند

وی در مورد خودروهایی که دارای نقص فنی هستند، گفت: اگر خودرویی نقص فنی داشته باشد باید به مراکز تعمیراتی مراجعه کند و این حالی است که یک هزار و 27 مورد پلاک خودرو برای نقص فنی در سال گذشته و در سه ماه امسال 562 مورد پلاک خودرو اخذ و راهی تعمیرگاه شدند.

غلامی با اشاره به اینکه برخی از افراد بدون گواهینامه سوار خودرو می‌شوند، افزود: در سال گذشته 14 هزار و 900 نفر راننده فاقد گواهینامه به دادگاه معرفی شدند.

وی با بیان اینکه کسانی که مدت اعتبار گواهینامه‌شان گذشته باشند، مشمول جریمه می‌شوند، اضافه کرد: در سه ماه نخست سالجاری نیز سه هزار و 300 نفر راننده فاقد گواهینامه را به دادگاه معرفی کرده‌ایم.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان در ادامه تصریح کرد: اگر راننده‌ای دو تخلف همزمان که یکی حادثه‌ساز باشد را مرتکب شود، برای این راننده ضمن اعمال قانون، برابر قانون سه روز توبیخ در نظر گرفته می‌شود که در این راستا دو هزار و 600 خودرو سال گذشته توبیخ شدند.

وی تاکید کرد: برای رانندگانی که از مشروبات‌الکلی و روان‌گردان‌ها استفاده می‌کنند، میزان استفاده آنها توسط دستگاه‌ها سنجیده و 200 هزار تومان جریمه شده و نیز شش ماه کارت گواهینامه توقیف می‌شود که در این راستا سال گذشته 259 نفر و در سه ماه امسال 52 نفر در این زمینه شناسایی شدند.

غلامی همچنین در مورد موتورسیکلت‌ها گفت: 43 هزار و 800 دستگاه موتورسیکلت در سال گذشته و 13 هزار دستگاه موتورسیکلت در سه ماه نخست سالجاری و 495 دستگاه خودرو توقیف شدند.

وی در ادامه صحبت‌های خود به عملیات اجرایی سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم پلیس راهور ارتقای سطح فرهنگ عمومی ترافیک و آموزش همگانی است که در دانشگاه‌ها و نیز اتوبوسرانی برگزار کرده‌ایم.

*رانندگان قانونمدار تقدیر می‌شوند/نصب 47 دوربین پلاک‌خوان در سطح شهر اصفهان

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان افزود: امسال در نظر داریم برای رانندگان خودرو و نیز موتورسیکلت قانونمدار دفترچه‌ای تهیه و در هفته نیروی انتظامی از یک هزار راننده قانونمدار تشکر و جوایزی تقدیم کنیم.

وی با اشاره به ارتقای قانونمندی در عبور و مرور و کنترل سرعت غیر مجاز در سطح شهر گفت: امسال می‌خواهیم تعداد 10 دستگاه دوربین به بزرگراه‌ها اضافه کنیم که سر جمع با 12 دوربین نصب شده قبلی حدود 25 دوربین در بزرگراه‌ها اضافه می‌شود.

غلامی با بیان اینکه در محدوده زوج و فرد نیز دستگاه دوربین ثبت تخلفات نصب می‌شود، افزود: سال گذشته در آزاد راه جاده ذوب‌آهن و جاده اصفهان شیراز دوربین‌های ثبت تخلف پلاک خوان نصب شده است.

وی همچنین از نصب 25 دوربین ثبت تخلفات برای نظارت بیشتر با همکاری شهرداری اصفهان خبرداد.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان اضافه کرد: 170 نفر بازرس کنترل نامحسوس از افراد شخصی در سطح شهر مجاز به صدور جریمه هستند که این جرائم را نوشته و سپس از طریق پست برای رانندگان ارسال می‌شود.

وی در بخشی از صحبت‌های خود بیشترین عامل تصادفات در سه ماهه نخست را  تجاوز به چپ و سبقت غیر مجاز عنوان کرد.

غلامی به ایستگاه‌های سلامت بین راه اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم که این ایستگاه‌ها را برای مسافران تا نوروز سال آینده افزایش دهیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود به استقرار نیروهای پلیس در ابتدای ورودی بزرگراه‌ها اشاره و اظهار کرد: این طرح در سال گذشته هم اجرا و نتایجی از جمله کاهش تصادفات منجر به فوت را به همراه داشت.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان با بیان اینکه دوباره آمار تصادفات روند رو به افزایش داشت در نتیجه با استقرار نیرو، هدایت موتورسوران انجام می‌شود که در صورت عدم توجه جریمه و سپس ابطال کارت سوخت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از اجرای طرح شش تصادف منجر به جرح در این بزرگراه‌ها داشتیم، گفت: اکنون این آمار بسیار کاهش داشته است.

*12 هزار جریمه برای ورود به محدوده زوج و فرد در طول سه ماه

غلامی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال 12 هزار جریمه برای ورود به محدوده غیر مجاز طرح زوج و فرد برای رانندگان متخلف صادر شده است.

وی همچنین تاکید کرد: حاشیه برخی از خیابان‌ها برای جانبازان و معلولان در نظر گرفته شده که بعضا دارای پلاک مخصوص هستند که توسط برخی رانندگان این قضیه جدی گرفته نمی‌شود که در خواست می‌شود رانندگان به حقوق این افراد احترام بگذارند.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان همچنین از افزایش تعرفه تعویض پلاک خودروها خبر داد و گفت: در هزینه تعویض پلاک خودروها 35 هزار تومان به 40 هزار تومان رسیده است.

وی تاکید کرد: رانندگانی که دارای یک میلیون جریمه هستند تا یک ماه فرصت پرداخت دارند و در غیر این صورت خودروی آنها توقیف می‌شود.

غلامی با اشاره به اینکه 13 نفر در سال گذشته در خیابان زینبیه اصفهان کشته شدند، افزود: در سال گذشته 38 نفر جان خود را در بزرگراه‌های شهید دستجردی، آقابابایی، چمران و خرازی شهر اصفهان از دست دادند.

وی در ادامه صحبت‌های خود به تعداد 152 آموزشگاه رانندگی در سطح استان اشاره کرد و گفت: 50 درصد این آموزشگاه‌ها در خود شهر اصفهان است که فعالیت پنج آموزشگاه متخلف متوقف و کارت پنج مربی ابطال و پنج مورد تذکر شفاهی صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان همچین به تغییر کارت گواهینامه از ب1 و ب2 به پ1، پ2 و پ3 اشاره کرد و گفت: از این پس گواهینامه در سه پایه گواهینامه صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: پ3 برای گواهینامه خودورهای سواری شخصی با ظرفیت 9 نفر و وانت بار با پلاک شخص 3.5 تن، پ2 برای اخذ گواهینامه برای تاکسی، آمبولانس،آژانس و سرویس مدارس تا ظرفیت 15 نفر و وانت بار با پلاک عمومی تا 3.5 تن و گواهینامه پ1  برای خودورهای سنگین بالای 10 تن بار به بالا صادر می شود.

انتهای پیام/63012/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول