اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خواستار شد

تبیین خطرات ناشی از تخلفات راهنمایی و رانندگی برای مردم

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: خطرات ناشی از تخلفات راهنمایی و رانندگی برای مردم آذربایجان غربی باید به شکل گسترده تبیین شود.

تبیین خطرات ناشی از تخلفات راهنمایی و رانندگی برای مردم

یحیی شرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: برای تنویر و اقناع افکار عمومی در ارتباط با ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باید اقدام کرد، زیرا در این صورت درصد قابل توجهی از حوادث رانندگی کم می‌شود.

وی انجام اقدامات پژوهشی با هدف تغییر رفتار ترافیکی اقشار مختلف مردم را خواستار شد و افزود: آغاز فعالیت‌های پژوهشی و به کار بستن ابتکار عمل و خلاقیت به طور قطع در حل مشکلات ترافیکی آذربایجان غربی به ویژه ارومیه موثر واقع می‌شود.

وی رفع معضل ترافیک در این استان را در آغاز فعالیت‌های پژوهشی و به کارگیری خلاقیت نهفته دانست و گفت: قبل از این که اقدام فیزیکی برای رفع این مشکل در مناطق مختلف شهر آغاز شود، باید به اقدامات تحقیقی و پژوهشی همت گماشت، زیرا اقدامات فیزیکی موجب بروز ترافیک می‌شود.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برای شناخت علل وقوع ترافیک، راهکارهای پیشگیری از این معضل و نقش مردم در این راستا باید به تحقیق و مطالعه پرداخت، اضافه کرد: باید بعد از شناخت علل وقوع این معضل در راستای آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه به ویژه رانندگان گام برداشته شود.

شرفی اضافه کرد: بر هیچ کسی پوشیده نیست، که رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و تبیین صحیح خطرات ناشی از تخلفات رانندگی در کاهش بی‌انضباطی‌های ترافیکی تاثیر شایان توجهی دارد، که گام برداشتن در این راستا و اطلاع‌رسانی به مردم وظیفه رسانه‌های جمعی است.

وی اظهار داشت: استفاده از شیوه‌های مختلف تبلیغی، بهره‌برداری از ظرفیت‌های نهفته در رسانه‌های جمعی، انعکاس چهره به چهره قوانین به جامعه هدف در آگاه‌سازی مردم و ارتقای فرهنگ ترافیک در کاهش میزان وقوع تصادفات دلخراش تاثیر زیادی دارد.

انتهای پیام/61002/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول