اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم:

عامل انسانی علت بروز 80 درصد تصادفات رانندگی است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم با بیان اینکه رعایت اصول ایمنی در رانندگی باید به صورت جدی دنبال شود، گفت: 80 درصد علل تصادفات را عامل انسانی تشکیل می‌دهد.

عامل انسانی علت بروز 80 درصد تصادفات رانندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید کرم‌الله حسینی چهارشنبه شب در حاشیه افتتاح نمایشگاه تخصصی خودرو و صنایع وابسته به ضرورت برگزاری این نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه صنعت «خودرو» با جان مردم در ارتباط است، نباید هدف نمایشگاهی با موضوع خودرو و صنایع وابسته به آن، توجه به منافع مادی باشد.

وی افزود: خودرو و صنایع وابسته به آن با ایمنی مردم ارتباط مستقیم دارد، بنابراین نمایشگاهی که با این موضوع برگزار شده باید به سمت و سویی برود که به نکات ایمنی و کیفیت توجه جدی داشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم با تاکید بر توجه به نکات زیست محیطی و ایمنی بیان داشت: مردم باید در هنگام بازدید از این نمایشگاه در خصوص نکات ایمنی و توصیه‌های زیست محیطی در ارتباط با خودرو اطلاعاتی به دست آورند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها می‌تواند به فرهنگ‌سازی در جامعه کمک شایانی داشته باشد، گفت: نباید برای فرهنگ‌سازی در ارتباط با اصول صحیح رانندگی و خرید اصولی خودرو به برگزاری نمایشگاه‌ها اکتفا کرد.

حسینی اضافه کرد: پلیس از تمام ظرفیت‌های خود برای ایجاد امنیت در رانندگی و فرهنگ‌سازی صحیح استفاده می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به غرفه پلیس راهنمایی و رانندگی در این نمایشگاه اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از غرفه‌های بزرگ این نمایشگاه برای فرهنگ‌سازی رانندگی صحیح و بیان نکات ایمنی به صورت کارگاه آموزشی به پلیس راهنمایی و رانندگی اختصاص داده شده است.

وی چنین نمایشگاه‌هایی را فرصتی مناسب برای پلیس راهنمایی و رانندگی و هلال احمر دانست و گفت: این دو نهاد می‌توانند با همکاری یکدیگر فعالیت‌های خود را به نمایش بگذارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم به اندازه یک نفر از تلفات حوادث رانندگی بکاهیم، کاری ارزشمند انجام داده‌ایم.

وی به اقدامات فرهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی برای کاهش تلفات جانی و خسارات مادی اشاره و ابراز داشت: با انجام اقدامات فرهنگی به دنبال کاهش چند صد یا چند هزار نفری از تلفات رانندگی در سال‌های اخیر هستیم.

حسینی با بیان اینکه نباید از عامل انسانی در تصادفات غافل شد، خاطرنشان کرد: 75 تا 80 درصد علل حوادث رانندگی را عامل انسانی تشکیل می‌دهد و تنها 20 درصد آن به دیگر عوامل مربوط است.

انتهای پیام/78005/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول