اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور برنامه‎های ترافیکی قزوین، اراک و کاشان:

آمار تصادفات در ایران 2 برابر کشورهای اروپایی است

مشاور برنامه‎های ترافیکی قزوین، اراک و کاشان گفت: با توجه به تلاش‎های پلیس راهور، آمار تصادفات جاده‎ای در ایران دو برابر کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکاست.

آمار تصادفات در ایران 2 برابر کشورهای اروپایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نرگس یال‎وردی ظهر امروز در نخستین برنامه ترافیکی آموزش قوانین عبور و مرور ویژه مربیان مهدکودک و معلمان پیش دبستانی شهرستان گرگان اظهار داشت: در حال حاضر مشکل عمده اکثر شهرها در ضعف آموزش فرهنگ ترافیک است و در این راستا بزرگ‌ترها نیاز مبرم به آموزش دارند.

وی؛ آموزش فرهنگ ترافیک را ضرورت اساسی دانست و تصریح کرد: معتقدیم آموزش باید از بزرگترها شروع شود تا شاهد نتایج مطلوب در اجرای نظم و مقررات باشیم.

افزایش اعتماد به نفس در فرزندان در کاهش معضلات ترافیکی مهم است

کارشناس معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: باید کودکان را با نظم و رعایت قوانین آشنا کنیم تا در آینده با بحران‎های دلخراش مواجه نشویم.

یال‎وردی؛ برقراری ارتباط با خانواده‎ها و آشنایی با رفتارهای ترافیکی را یکی از دلایل موفقیت کنترل ترافیک در استان اصفهان عنوان کرد و بیان داشت: اگر هماهنگی‎های لازم بین دستگاه‎های نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و بهزیستی برقرار شود، یقیناً در کنترل ترافیک موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش اعتماد به نفس در فرزندان باعث می‎شود تا در کاهش معضلات ترافیکی قدم‎های مثبتی برداشته شود.

آموزش‎ها باید مستمر باشند

این مولف کتاب و نویسنده برنامه‎های آموزش ترافیک؛ با تاکید بر اینکه آموزش‎ها باید مستمر باشند، یادآور شد: آموزش‎های مداوم می‎تواند تاثیرگذاری زیادی بر روی مخاطب گذاشته و در کاهش معضلات اجتماعی نتیجه‎بخش باشد.

یال‎وردی اذعان کرد: اگر در جامعه‎ای پیشرفته‎ترین شبکه ارتباطی، مدرن‎ترین وسایل نقلیه و قوی‌ترین مقررات برای اجرای قوانین موجود باشد اما افراد آن جامعه فرهنگ کافی و لازم را برای استفاده از این عوامل نداشته باشند ترافیک نابسامان، آشفته و غیرقابل قبول حکمفرما خواهد بود.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول