اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار طارم:

تاسیس شرکت دوم مسافربری در طارم توجیه اقتصادی ندارد

فرماندار طارم با اشاره به فعالیت یک شرکت مسافربری در این شهرستان گفت: ماهیت و فرهنگ مسافران طارم تاسیس شرکت دوم مسافربری را غیر قابل توجیه اقتصادی کرده است.

تاسیس شرکت دوم مسافربری در طارم توجیه اقتصادی ندارد

غلامحسین رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از وجود یک شرکت مسافربری در سطح شهرستان طارم خبر داد و اظهار داشت: این شرکت در ضلع غربی دهستان درام قرار دارد.

وی با بیان اینکه امتیاز دایر کردن شرکت مسافربری درام سال‌ها پیش به مدیران این شرکت واگذار شده است، افزود: این شرکت با شش دستگاه اتوبوس اقدام به ارائه خدمت به مسافران شهرستان طارم می‌کند.

فرماندار طارم مسیر اتوبوس‌های شرکت مسافربری این شهرستان را طارم- تهران و بالعکس اعلام کرد و گفت: سایر مسیرها در شهرستان طارم فاقد اتوبوس است.

وی دلیل عدم فعالیت اتوبوس در سایر مسیرها از جمله طارم- زنجان و طارم- شمال را استقبال نکردن مسافران این مسیرها از اتوبوس به عنوان وسیله نقلیه اعلام و اضافه کرد: مسافران این مسیرها تمایلی به استفاده از اتوبوس ندارند.

رجبی تصریح کرد: فرهنگ استفاده از خودروهای شخصی در مسیرهای طارم- زنجان و بالعکس جا افتاده و به لحاظ زمانی هم مسافرت با خودروهای شخصی بسیار به صرفه‌تر است.

وی با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری در تاسیس شرکت مسافربری طارم تلاش‌هایی انجام شده است، ادامه داد: تاکنون هیچ سرمایه‌گذاری برای این منظور اعلام آمادگی نکرده است.

فرماندار طارم به اقدامات انجام شده برای احداث شرکت دوم مسافربری در شهرستان طارم اشاره و تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به عدم استقبال مردم تاسیس این شرکت توجیه اقتصادی نداشته باشد.

رجبی برخورداری از هشت دستگاه اتوبوس را برای راه‌اندازی شرکت مسافربری در بخش خصوصی لازم دانست و گفت: قانون شرایط خاصی را برای تاسیس شرکت‌های مسافربری در نظر گرفته است که ماهیت مسافران شهرستان طارم تاسیس این شرکت‌ها را غیر قابل توجیه اقتصادی می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت مسافربری طارم در منتهی‌الیه این شهرستان قرار دارد، افزود: اتوبوس‌های این شرکت اقدام به جمع کردن مسافران مسیر به طرف تهران می‌کنند.

فرماندار طارم تعداد خودروهای شخصی فعال در شهرستان طارم را 270 دستگاه اعلام کرد و گفت: این تعداد خودرو در دو بخش مرکزی و چورزق طارم فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: از مجموع 270 دستگاه خودروی فعال در بخش مسافربری شخصی فقط 40 دستگاه در ایران ناوگان ثبت‌نام کرده‌اند تا از امکانات در نظر گرفته شده به این منظور استفاده کنند.

انتهای پیام/73004/ج40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول