اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم خبر داد

عضویت 2 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم گفت: تعداد کل اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان 2 هزار و 150 نفر است.

عضویت 2 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم

صفیه حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به فعالیت‌های فوق برنامه‌ای کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: این فعالیت‌ها در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی و غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برنامه‌های قصه‌گویی، داستان‌نویسی، نقاشی، قرآن و ... برگزار می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه می‌توانند در این برنامه‌ها شرکت کنند، تصریح کرد: بزرگسالان نیز می‌توانند در برنامه‌های مربوط به داستان‌نویسی شرکت کنند.

وی از برگزاری مسابقات مختلف در کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم خبر داد و افزود: این مسابقات ماهانه و به صورت مکتوب و آنلاین برگزار می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: 19 مسابقه آنلاین در شهرستان طارم از طریق شبکه کتابخوانان حرفه‌ای در سایت www.booki.ir برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقاتی ویژه کتابداران نیز در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: مسابقات کتابخوانی و مسائل مربوط به ساختمان و تجهیزات کتابخانه به این افراد اختصاص دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم به برنامه‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: یکی از کتاب‌های مربوط به ماه رمضان «روزه دریچه‌ای به عالم معنا» از اصغر طاهرزاده بوده که در مسابقه استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: «شمیم رحمت مراقبه در ماه رمضان» از میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، قرآن در آینه نهج‌البلاغه، امام علی (ع) و شهر بی‌آرمان، صحیفه سجادیه و ... جزو کتاب‌های مربوط به مسابقات ماه مبارک رمضان است.

حیدری به مسابقات مکتوب در کتابخانه‌های عمومی طارم اشاره کرد و افزود: این مسابقات برای دانش‌آموزان، مادران و زنان خانه‌دار برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین عموم مخاطبین می‌توانند در مسابقات جدول که مربوط به کتاب‌شناسی است، شرکت کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم با بیان اینکه مسابقات خلاصه‌نویسی برای زنان و مادران خانه‌دار برگزار می‌شود، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در 10 خط از کتاب‌های مورد نظر خلاصه تهیه کنند.

وی ادامه داد: برای این مسابقه سه کتاب «روابط متکامل زن و مرد» از علی صفایی حائری، «جایگاه رزق انسان در هستی» از اصغر طاهرزاده و «الگوی مصرف» از ابراهیم کلانتری در نظر گرفته شده است.

حیدری اضافه کرد: این کتاب‌ها در کتابخانه‌های عمومی طارم وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با تهیه این کتاب‌ها در مسابقات مربوطه شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان طارم چهار کتابخانه وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد دو کتابخانه شهری و دو کتابخانه روستایی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم با بیان اینکه کتابخانه محمدرضا روحانی در گیلوان و کتابخانه بعثت در روستای دران قرار دارد، گفت: همچنین کتابخانه شهید چمران در شهر چورزق و کتابخانه شهید بهشتی در شهر آب‌بر به علاقه‌مندان خدمات مختلفی ارائه می‌کنند.

وی تعداد کل اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم را 2 هزار و 150 نفر اعلام کرد و گفت: در کتابخا‌نه‌های طارم بیش از 54 هزار جلد کتاب وجود دارد.

انتهای پیام/73008/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول