اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی:

479 زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان غربی آزاد شدند

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی گفت: 479 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با کمک خیران و بانک‌های عامل آزاد شدند.

479 زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان غربی آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، چهارشنبه‌شب جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در مسجد امام حسین (ع) ارومیه برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی جبار باقری، مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی آغاز شد.

وی با بیان اینکه زندانیان جرائم غیرعمد به سبب بدهکاری نه بزهکاری در زندان هستند، اظهار داشت: تاکنون 17 جشن گلریزان در استان برنامه‌ریزی شده بود که 14 جشن گلریزان تاکنون برگزار شده و این مراسم پانزدهمین و بزرگترین همایش است.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی با بیان اینکه این مراسم با هدف ترویج فرهنگ کمک به مستمندان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مراسم‌های یادواره شهید لاجوردی است.

باقری اعلام کرد: از ابتدای سال 81 تا به امروز 3 هزار و 300 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با کمک خیرین و بانک‌های عامل آزاد شده و امسال نیز 479 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شدند.

در ادامه این مراسم، رئیس دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه باید نگاه مردم نسبت به زندانیان و جمعیت موجود اصلاح شود، اظهار داشت: نباید نگاه به زندانیان به عنوان مجرمان حرفه‌ای تلقی شود.

توکل حیدری گفت: آمار زندانیان جرائم غیر عمد خصوصا محکومان مالی شامل مهریه، نفقه، دیه و صدور چک بی‌محل کم است و با یک حرکت منسجم و ارتقای دیدگاه نسبت به زندانیان و خانواده‌های آن‌ها می‌توان آن‌ها را آزاد و به آغوش خانواده بازگرداند.

حیدری یادآور شد: کمک و انفاق در راه خدا در این روزها اجر و پاداش اخروی و معنوی زیادی دارد و امید است این محفل مقدمه‌ای برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسمات در سال‌های آینده باشد.

وی اذعان کرد: در طی این 14 جشن گلریزان بیش از 500 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع‌آوری شده و امسال نیز جمع‌آوری کمک‌ها برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد رشد 25 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

عیسی قنبری، معاون استاندار آذربایجان غربی نیز بیان کرد: استاندار آذربایجان غربی 20 میلیون تومان به عنوان کمک برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داده است.

در پایان این مراسم، آیت‌الله سید علی‌اکبر قریشی، عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام علی (ع) می‌فرماید: « قسم به خدایی که تمام صداها را می‌شنود و می‌داند»، تصریح کرد: اگر کسی قلبی را شاد کند خداوند از آن شادی لطفی می‌آفریند که این لطف مصیبت و بلا را از آن فرد می‌راند و عمر او را زیاد کرده و مرگ ناگوار را از انسان دور می‌کند.

وی افزود: احسان و کمک به زندانیان تا به آغوش خانواده‌های خود باز گردند نیز به همین صورت است.

قریشی عنوان کرد: امام باقر (ع) می‌فرماید: «کسانی که یک تومان در راه خدا احسان می‌کنند به منزله دانه‌ای است که در زمین بکارد و 77 سنبل از آن بروید و در هر سنبل 7 دانه باشد».

انتهای پیام/61005/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول