اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین بار در بهزیستی آذربایجان غربی صورت گرفت

افزایش نسبت ترخیص به پذیرش فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: نسبت ترخیص به پذیرش فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست بهزیستی آذربایجان غربی، برای نخستین بار در سه ماه نخست سال جاری افزایش یافت.

افزایش نسبت ترخیص به پذیرش فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست

زرین‌تاج علیزادگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: فعالیت اصلی دفتر امور شعبه خانواده معاونت امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی، ساماندهی کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست است که از طریق حکم قضایی نسبت به پذیرش آنان در خانه‌های کودکان و نوجوانان مورد نظارت سازمان بهزیستی استان اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان پذیرش‌شده از سنین کودکی تا 18 سالگی، به صورت دائم یا موقت و به تفکیک سن و جنس، تا فراهم شدن زمینه انتقال موقت یا دائم به خانواده و یا جامعه در خانه‌های کودکان و نوجوانان نگهداری می‌شوند.

علیزادگان پذیرش و ترخیص این فرزندان، فراهم کردن زمینه فرزندخواندگی آنان، ارائه فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و مذهبی به آنها و غنی‌سازی اوقات فراغت آنها را از اهم فعالیت‌های این دفتر عنوان کرد.

وی در این میان به زیرپوشش قرار دادن 100 درصد کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: رویکرد دیگری که در این زمینه مدنظر ما بوده است، واگذاری این فرزندان به خانواده‌های متمایل به فرزندخواندگی است که البته این امر با حساسیت تمام و در صورت اطمینان از برخورداری خانواده متقاضی از صلاحیت لازم، با رأی دادگاه صورت می‌گیرد.

علیزادگان تصریح کرد: در سه ماه نخست سال جاری میزان واگذاری این فرزندان به خانواده و بستگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از پنج برابر افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه سال گذشته 134 کودک و نوجوان بدسرپرست و یا بی‌سرپرست در خانه‌های کودک و نوجوان بهزیستی پذیرش و 71 نفر ترخیص شدند، از افزایش نسبت ترخیص به پذیرش برای نخستین بار در استان، در سه ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در این مدت تعداد فرزندان پذیرش شده 30 نفر بوده، تعداد ترخیص کودکان بیش از آن تعداد و برابر با 31 نفر بوده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی به افزایش دو برابری تعداد فرزندخواندگی و امین موقت در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد.

وی از اعزام سالانه این فرزندان برای شرکت در جشنواره فرهنگی و ورزشی خبر داد و افزود: سال گذشته در مسابقات مقدماتی فوتسال، تعدادی از فرزندان بهزیستی آذربایجان غربی موفق به کسب مقام نخست کشوری شدند.

علیزادگان تصریح کرد: بهزیستی استان هزینه‌های متمرکز نگهداری فرزندان در خانه‌های کودکان و نوجوانان و هزینه‌های بیمه آتیه فرزندان شبه خانواده را به طور کامل پرداخت می‌کند.

وی از کلنگ‌زنی زمین اهدایی خیرین، برای احداث پانزدهمین خانه نگهداری کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست استان خبر داد.

انتهای پیام/61006/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول