اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

آلودگی آب شرب شهر نیک‏پی بسیار بالا است

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: آلودگی موجود در آب شرب مورد استفاده اهالی شهر نیک‏پی در استان زنجان بسیار بالا است.

آلودگی آب شرب شهر نیک‏پی بسیار بالا است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمال ناصحی بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در زمینه آب شرب شهر نیک‏پی، اظهار داشت: این مشکل از سال‏های گذشته در این شهر وجود دارد و با وجود پیگیری‏های زیاد نتیجه مطلوبی کسب نشده است.

وی با اشاره به اینکه آب شرب شهر نیک‏پی از نظر آلودگی قابل قبول نیست، تصریح کرد: نظارت و کنترل دقیقی نیز بر روی این امر صورت نمی‏گیرد.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه با توجه به نمونه‏گیری‏های صورت گرفته، آلودگی آب شرب شهر نیک‏پی بیش از حد است، یادآور شد: با توجه به بررسی‏های کارشناسی، نامناسب بودن محل حفر قنات، عدم بهسازی شیرآلات، بهسازی نبودن قنات، غیر استاندارد بودن شیرآلات مخزن، عدم گندزدایی آب، تعمیرات غیر اصولی شبکه توسط اهالی، رشد گیاهان در داخل قنات و نفوذ نزولات جوی و نفوذ حیوانات به دلیل نداشتن حصار از مهم‏ترین دلایل آلودگی آب شرب شهر نیک‏پی به شمار می‏رود.

وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی با بزرگان شهر نیک‏پی و اعضای شوراهای آن برگزار شده است تا از آب شرب بهداشتی استفاده کنند، افزود: متأسفانه آنها تاکنون متقاعد نشده‎اند.

ناصحی با بیان اینکه منبع و شبکه آب شهر نیک‏پی کاملاً فرسوده شده است، ادامه داد: قدمت این منبع حدود 30 سال است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه اصلاح شبکه و منبع آب شرب شهر نیک‏پی غیر ممکن است، شرکت آب و فاضلاب استان زنجان می‎تواند منبع آبی که برای ادارات در نظر گرفته است، برای استفاده اهالی نیز تعمیم دهد.

معاون فرماندار زنجان نیز در زمینه آلودگی آب شرب شهر نیک‏پی اظهار داشت: آب شرب مردم این شهر از طریق یک قناتی که توسط خود مردم اداره می‏شود، تامین می‏شود.

ابوالفضل خوئینی با بیان اینکه آب شرب شهر نیک‏پی به دو قسمت تقسیم شده است، ادامه داد: یکی از منبع‏های آب اختصاص به بخش ادارات این شهر دارد.

وی تاکید کرد: برطرف شدن مشکل آب شرب شهر نیک‏پی نیاز به اعتبار دارد.

انتهای پیام/73006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول