اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه مطرح کرد ‌

ایجاد بی‌رغبتی در حوزه بهداشتی کهگیلویه به دلیل بی‌توجهی مسئولان استانی

فرماندار کهگیلویه با انتقاد شدید از بی‌توجهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به شهرستان، جلسه بعدی شورای سلامت را مشروط به حضور این مسئول در شهرستان اعلام کرد.

ایجاد بی‌رغبتی در حوزه بهداشتی کهگیلویه به دلیل بی‌توجهی مسئولان استانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ابراهیم جعفری ظهر امروز در نشست شورای سلامت شهرستان از بی‌مهری رئیس علوم پزشکی استان به حوزه درمان و بهداشت کهگیلویه انتقاد کرد و گفت: شهرستان کهگیلویه مشکلات زیادی در زمینه تهیه دارو و شیر خشک دارد و به رغم انعکاس این مشکلات به شخص نبوی‌زاده تاکنون اقدامی مبنی بر پیگیری و رفع مشکلات موجود صورت نگرفته است.

نبوی‌زاده رغبت به سرکشی از مراکز درمانی کهگیلویه ندارد

فرماندار کهگیلویه با اشاره به تاخیر چند ماهه در برگزاری دومین نشست شورای سلامت، بی‌توجهی علوم پزشکی استان به مطالبات شهرستان را مهمترین علت این تاخیر دانست و با بیان این‌که در جلسه قبل تاکید داشتیم رئیس علوم پزشکی از حوزه شهرستان بازدید داشته باشد ولی رغبتی به حضور نداشته است، افزود: با وجود پیگیری‌های مکرر برای حضور رئیس علوم پزشکی به شهرستان و سرکشی از بیمارستان امام خمینی با گذشت بیش از یک ‌سال هنوز این امر محقق نشده است.

رئیس شورای سلامت کهگیلویه با بیان این‌که در شهرستان نیاز به پزشک متخصص بخصوص مغز و اعصاب و نیز سونوگرافی ویژه بانوان به شدت احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین آمبولانس‌های موجود فرسوده و از کار افتاده است و باید فکری به حال این وضعیت کرد.

فرماندار کهگیلویه ادامه داد: جلسه بعدی شورای سلامت شهرستان تا آمدن نبوی‌زاده و پاسخگویی به مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان به تعویق خواهد افتاد.

مظلومیت کهگیلویه در تخصیص اعتبارات حوزه درمان و بهداشت

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه وقفه طولانی مدت در راه‌اندازی اورژانس خاتم‌الانبیای دهدشت را متذکر شد و افزود: در تخصیص اعتبار برای این پروژه مهم در حق شهرستان اجحاف و کمترین میزان اعتبار برای اورژانس دهدشت در نظر گرفته شده است.

جعفری با بیان این‌که نجابت ما دلیل بر ضایع شدن حق شهرستان نمی‌شود، اظهار داشت: همه مشکلات شهرستان کهگیلویه در این حوزه متوجه شخص نبوی‌زاده است.

وی حوزه سلامت را اساسی‌ترین نیاز مردم عنوان کرد و ادامه داد: ما پیگیر دغدغه‌های مردم و امنیت درمانی آن‌ها هستیم و هر گونه گله‌مندی و نگرانی در این زمینه غرض شخصی نسبت به کسی نیست بلکه انتقاد سازنده در راستای رفع مشکلات شهرستان است.

فرماندار کهگیلویه ساماندهی مراکز توزیع مرغ زنده در سطح شهرستان را از اقدامات مهم شورای سلامت دانست و گفت: شبکه بهداشت موظف است نسبت به جمع‌آوری اغذیه فروشی‌ها و ماهی‌فروشی‌های غیرمجاز که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تا اول شهریور اقدام کنند.

جعفری با اشاره به تجاوز به حریم پیاده‌روها از سوی مغازه‌داران، شهرداری را ملزم به پیگیری جدی این مشکل کرد و اظهار داشت: پیاده‌رو و معابر با حضور دستفروش‌ها چهره نازیبایی پیدا کرده و از همه مهم‌تر جلوی عبور و مرور را گرفته است.

رئیس شورای سلامت کهگیلویه همچنین خواستار جمع‌آوری قلیان از سفره‌خانه‌های سنتی و اماکن عمومی شد و گفت: اماکن عرضه قلیان توسط امور صنفی جمع‌آوری و با استناد به مواد قانونی مبنی بر جرم بودن استفاده از قلیان علیه سلامت عمومی جامعه اقدام شود.

به گزارش فارس، در پایان این نشست فرماندار و اعضای شورای سلامت از کشتارگاه دهدشت که بنا به اظهارات رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان به علت عدم رعایت موارد بهداشتی یک تهدید جدی برای سلامت مردم است بازدید به عمل آورده و وضعیت بهداشتی این کشتارگاه را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/82016/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول