اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری شهر آبیک مطرح شد

انتقاد رئیس شبکه بهداشت آبیک از تحویل ندادن بیمارستان شهدا

رئیس شبکه بهداشت و درمان آبیک از عدم تحویل موقت بیمارستان شهدا در این شهرستان از سوی مسئولان اداره کل راه و شهرسازی قزوین انتقاد کرد.

انتقاد رئیس شبکه بهداشت آبیک از تحویل ندادن بیمارستان شهدا

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، جلسه کمیته برنامه‌ریزی پیش از ظهر امروز با حضور ابوالفضل یاری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین، عبدالحسین داداشی فرماندار آبیک و جمعی از مسئولان این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

مسئولان، بیمارستان آبیک را تحویل دهند

در این جلسه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک که برای دومین‌بار در جلسات فرمانداری از عدم تحویل موقت بیمارستان شهدا از سوی مسئولان راه و شهرسازی استان قزوین انتقاد می‌کرد، اظهار داشت: مسئولان اداره کل راه و شهرسازی قزوین باید نسبت به تحویل موقت بیمارستان شهدای شهرستان آبیک به دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند.

حمید برودتی تصریح کرد: با وجود افتتاح درمانگاه تخصصی و اورژانس بیمارستان شهدای شهرستان آبیک با حضور معاون اول رئیس جمهور در 13 خرداد ماه امسال، تاکنون این بیمارستان از سوی مسئولان راه و شهرسازی استان قزوین به دانشگاه علوم پزشکی تحویل موقت نشده است.

وی افزود: عدم تحویل موقت بیمارستان شهدای آبیک هم نارضایتی مردم را به همراه داشته و هم شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک را با مشکل مواجه کرده است.

این مسئول ادامه داد: به دلیل اختلاف نظر و مشکلات مالی، پیمانکار پیمان را امضا نکرده و نواقص همچنان باقی‌مانده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: بدون تحویل موقت بیمارستان، شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به فعالیت خود ادامه داده است.

برودتی با بیان اینکه هنوز کف‌پوش این بیمارستان نصب نشده اما برخی تجهیزات خریداری شده است، از مسئولان خواست در تحویل موقت بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی و رفع نواقص این بیمارستان تسریع شود.

ابوالفضل یاری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین در پاسخ به درخواست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: 10 روز پیش طی بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از بیمارستان تاکستان، موضوع بیمارستان آبیک و لزوم رفع نواقص و مطالبات پیمانکار مطرح شد.

یاری افزود: بناست پیمانکار از ذی‌حساب، شارژ مالی شود و نواقص رفع و بیمارستان تکمیل شود.

وی با بیان اینکه در صورت طی شدن فرآیند ذی‌حساب، منع خاصی در اختصاص اعتبار برای این طرح وجود ندارد، ادامه داد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی باید نسبت به تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان که از اهمیت بیشتری هم برخوردار است، اقدام کنند.

مطالبات 2 میلیارد ریالی پیمانکار مجتمع ادارات

پرداختن به مطالبات دو میلیارد ریالی پیمانکار مجتمع ادارات شهرستان آبیک یکی دیگر از مباحث مطروحه در این جلسه بود که طی آن محمد گروسی کارشناس معاونت فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی قزوین بر اختصاص بودجه برای پرداخت مطالبات پیمانکار طرح مجتمع ادارات شهرستان آبیک تأکید کرد.

گروسی گفت: دو میلیارد ریال اعتبار به پیمانکار طرح مجتمع ادارات بدهکار هستیم و باید اعتبار لازم اختصاص یابد؛ چراکه طرح‌های دیگری را نیز با این پیمانکار داریم و نباید با مشکل مواجه شویم.

در این جلسه یک میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت مطالبات پیمانکار طرح مجتمع ادارات شهرستان آبیک در نظر گرفته شد.

شایان ذکر است، مجتمع ادارات از مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت در شهرستان آبیک بود که در زمینی به مساحت 13 هزار و 753 متر مربع، زیر بنای دو هزار و 590 متر مربع، اعتبار 29 میلیارد و 350 میلیون ریال و در چهار طبقه در 16 بهمن ماه سال گذشته با حضور احمد عجم استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استانی و محلی آبیک به بهره‌برداری رسیده بود و در حال حاضر پنج اداره در این مجتمع مستقر هستند.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول