اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خبر داد

فعالیت 12 اکیپ بهداشتی برای جمع‌آوری قلیان از پارک‌ها و ساحل بوشهر

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر از فعالیت 12 اکیپ بهداشتی برای جمع‌آوری قلیان از پارک‌ها و ساحل بوشهر خبر داد.

فعالیت 12 اکیپ بهداشتی برای جمع‌آوری قلیان از پارک‌ها و ساحل بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، دکتر سید حسن معینی ظهر امروز در نشست بررسی اجرای طرح قانون ممنوعیت عرضه هرگونه قلیان در سفره‌خانه‌های سنتی گفت: دخانیات عامل 90 تا 95 درصد سرطان‌های ریه و 40 درصد بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین 50 تا 70 درصد سرطان‌های دهان و حلق و حنجره و 40 درصد سرطان لوزالمعده و 30 درصد سرطان مثانه است.

وی ادامه داد: قلیان در مقایسه با سیگار در حرارت پایین‌تری می‌سوزد و در نتیجه مونوکسیدکربن و قطران بالاتری تولید می‌کند و بعد از مصرف یک قلیان به مدت 45 دقیقه مونوکسیدکربن به 45 تا 70 میلی‌گرم در لیتر می‌رسد که برابر با مصرف 45 تا 70 سیگار در عرض یک ساعت است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اظهار داشت: این مرکز در نظر دارد با جدیت، موضوع اجرای قانون ممنوعیت عرضه هر گونه قلیان را در سفره‌خانه‌های سنتی، قهوه‌خانه‌ها و کافی شاپ‌ها و همچنین ساحل دریا را پیگیری کند.

معینی خاطرنشان کرد: بنابراین با وجود این‌که جمع‌آوری هرگونه دستفروش دوره گرد جزو وظایف شهرداری است مع‌الوصف 12 اکیپ از بازرسین بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان با همکاری صمیمانه یگان امداد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بوشهر اقدام به جمع‌آوری قلیان از پارک‌ها و خط ساحلی شهر بوشهر کرده است.

وی گفت: اجرای این طرح منجر به جمع‌آوری تعداد زیادی قلیان از دستفروشان شده که باید تقدیر و تشکر ویژه از فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان و پرسنل زحمتکش یگان امداد که تا پاسی از شب در کنار بازرسین بهداشت حضور داشتند به ‌عمل آید و امید است سازمان‌ها و ادارات مرتبط دیگر برای فرهنگ‌سازی و جلوگیری از عرضه قلیان در مکان‌های تفریحی که متاسفانه قشر جوان و نیروی آینده‌ساز کشورمان را هدف قرار داده است، همکاری لازم را با مرکز بهداشت شهرستان بوشهر به‌عمل آورند تا دیگر شاهد عرضه محصولات دخانی و انواع قلیان در پارک‌ها و سواحل دریای شهر بوشهر نباشیم.

انتهای پیام/66006/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول