اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان

اقدامات حوزه بهداشت و درمان کردستان در دولت احمدی‌نژاد تشریح شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اقدامات حوزه بهداشت و درمان این استان در دو دولت احمدی‌نژاد را تشریح کرد.

اقدامات حوزه بهداشت و درمان کردستان در دولت احمدی‌نژاد تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طیب قدیمی در مراسم بهره‌برداری از مرکز جراحی قلب شهید بروجردی سنندج اظهار کرد: دریافت مجوز راه‌اندازی دوره دستیاری زنان، داخلی، روانپزشکی و پذیرش دستیاری در این رشته‌ها و مجوز دوره دکتری پژوهشی در رشته‌های بهداشت محیط و علوم سلولی مولکولی پزشکی و مجوز دوره جذب دانشجوی دکتری پزشکی از اقدامات انجام شده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مجوز دوره کارشناسی ارشد و پذیرش دانشجو در رشته‌های میکروبیولوژی، آناتومی، ایمولوژی، بهداشت محیط و آموزش بهداشت و اپیدمیولوژی نیز در طول دو دوره دولت نهم و دهم صادر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در زمینه ساخت و نوسازی بیمارستان‌های و مراکز درمانی نیز اظهار کرد: ساخت و نوسازی درمانگاه اورژانس بیمارستان بعثت و توحید سنندج، کامیاران، مریوان، سقز، دیواندره و قروه در راستای تحقق حاکمیت خدمات بالینی در استان صورت گرفته است.

قدیمی خاطرنشان کرد: اخذ موافقتنامه اصولی ایجاد مرکز تحقیقات گوارش و کبد در دانشگاه، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی استان با استانداردهای کشوری، گسترش بخش‌های سی‌سی‌یو بیمارستان‌های استان، 5 برابر شدن تخت‌های بیماران و ایجاد 21 تخت ای‌سی‌یو نوزادان در سنندج و سقز از دیگر اقدامات انجام شده طی دو دولت احمدی‌نژاد در کردستان بوده است.

وی از راه‌اندازی بخش فوق‌التخصصی انکولوژی کودکان در بیمارستان بعثت و بخش گوارش و کبد در بیمارستان توحید طی 8 سال اخیر خبر داد و بیان کرد: جذب 360 نفر متخصص و فوق‌تخصص در تمام رشته‌های تخصصی و فعال کردن کلینیک ویژه در بیمارستان‌های توحید و بعثت و ارائه خدمات با تعرفه دولتی از دیگر اقدامات انجام شده طی مدت زمان فوق‌الذکر در استان کردستان بوده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، توسعه و ارتقاء ناوگان حمل و نقل بیمارستان‌های استان با خرید 100 دستگاه آمبولانس و خرید و تجهیز یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای استفاده از شرایط اضطراری و تکمیل شدن خانه‌های بهداشت با ساخت بیش از 100 باب خانه بهداشت از دیگر خدمات انجام شده در دولت نهم و دهم در این استان بوده است.

قدیمی در پایان از افزایش پایگاه‌های فوریت‌ جاده‌ای و شهری از 12 مورد در سال 84 به 36 مورد در حال حاضر خبر داد و افزود: تجهیز کامل آزمایشگاه مرجع مواد غذایی، احداث بیمارستان 540 تختخوابی با پیشرفت 60 درصد، راه‌اندازی تجهیز و بهره‌برداری از بیمارستان‌های امام حسین(ع) بیجار و بوعلی قروه و جذب 70 میلیارد ریال کمک خیرین سلامت از دیگر اقدامات انجام شده در طول دو دولت گذشته در این استان است.

انتهای پیام/79001/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول