اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام کمیته امداد کرمان:

مراکز نیکوکاری محله، کارکرد اجتماعی مساجد ‌را تقویت می‌کند

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی استان کرمان گفت: مراکز نیکوکاری محله، کارکردهای اجتماعی مساجد و حقوق همسایگی را تقویت می‌کند.

مراکز نیکوکاری محله، کارکرد اجتماعی مساجد ‌را تقویت می‌کند

حمید کریمیان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان در ارتباط با مراکز نیکوکاری محله اظهار داشت: مراکز نیکوکاری محله واحدهای مردمی کمیته امداد هستند که در سطح روستاها، شهرک‌ها و محلات با محوریت مساجد تشکیل می‌شوند و فعالیت آنها برای توسعه مشارکت‌های مردمی با نظارت کمیته امداد است.

وی با اشاره به اینکه مرکز نیکوکاری محله توسط هیئت عامل مدیریت می‌شود، بیان داشت: هیئت عامل نیز از میان هیئت امنای مساجد، ائمه جماعات و معتمدان محلی تشکیل می‌شوند.

کریمیان‌زاده افزود: مسئول پیگیری امور و رابط کمیته امداد با مسجد به عنوان مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری محله فعالیت دارد و نیکوکاران و نیروهای افتخاری برای حضور در این مراکز شناسایی و جذب می‌شوند.

وی تصریح کرد: مرکز نیکوکاری محله، ایتام و نیازمندان واقعی محله را شناسایی می‌کند و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن میان نیازمندان با اولویت مددجویان کمیته امداد صورت می‌گیرد.

کریمیان‌زاده ابراز داشت: مراکز نیکوکاری محله می‌توانند نقاط ضعف، قوت، تهدیدها و فرصت‌های محله را شناسایی و متناسب با آن اقدام کنند.

وی گفت: خدمات حمایتی و مددکاری با هماهنگی و محوریت مددکار خانواده به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد ارائه می‌شود.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر 18 مرکز نیکوکاری محله در استان کرمان دایر شده است، گفت: تلاش ما بر این است که طی سال جاری تمام مساجد به این مراکز تجهیز شوند.

کریمیان‌زاده بیان داشت: این مراکز علاوه بر تقویت کارکردهای اجتماعی مسجد، تقویت همبستگی اجتماعی، احیای حقوق همسایگی، گسترش ارتباطات بین مردمی محله، ارتقای عبادات اجتماعی با محوریت مسجد و ارتقای رضایت نیکوکاران و پایداری مشارکت را به همراه دارد.

وی مدیریت بهینه و هم‌افزایی در منابع مردمی، مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی، واگذاری امور رسیدگی به نیازمندان به مردم، ایجاد شبکه‌های تخصصی و صنفی برای خدمت بهتر به محرومان، اطلاع‌رسانی شفاف و افزایش اعتماد عمومی و شناخت دقیق از محله با اجرای طرح امکان‌سنجی را از دیگر اهداف مراکز نیکوکاری محله دانست.

کریمیان‌زاده ابراز داشت: کمیته امداد امام خمینی مبلغی را نیز برای تجهیز و راه‌اندازی دفتر در اختیار مساجد قرار می‌دهد.

انتهای پیام/80017/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول