اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

آموزش 1900 هنرجوی صنایع‎دستی در استان زنجان

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان زنجان گفت: یک‌هزار و 918 هنرجوی صنایع‎دستی در استان طی سال‎جاری آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

آموزش 1900 هنرجوی صنایع‎دستی در استان زنجان

لطیف کریمی‎سوره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مقرر بود یک‌هزار و 800 نفر از هنرجویان از محل بودجه 91 تحت آموزش قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی رشته‌های مختلف صنایع‎دستی در همه شهرستان‌های استان زنجان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این کلاس‌های آموزشی شامل مصنوعات چرم، قلم‌زنی، حکاکی روی فلز، جاجیم‎بافی، پرده‌بافی، نقاشی روی سفال، البسه محلی، معرق و سرمه‌دوزی و ... می‌شود.

معاون صنایع‎دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه پس از گذراندن دوره‌های آموزشی صنایع‎دستی در رشته‌های مختلف، آزمون‌هایی در شهرستان‌های استان برگزار شده است، تصریح کرد: در حال حاضر اقدام به جمع‌آوری نمرات هنرجویان به منظور صدور گواهی دوره کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه افرادی که پس از گذراندن دوره‌های آموزشی اقدام به فعالیت در رشته مورد آموزشی خود می‌کنند، می‌توانند در همان رشته کارت شناسایی درخواست کنند، اضافه کرد: فعالیت افراد برای دریافت کارت شناسایی باید مورد تأیید کارشناسان قرار گیرد.

کریمی‎سوره توانایی فرد را برای تولید محصول مورد نظر و فعالیت وی در صنایع‎دستی از دیگر شرایط صدور کارت شناسایی برشمرد و افزود: همچنین افراد پس از دریافت کارت شناسایی می‌توانند درخواست بیمه کنند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان زنجان برای حضور در نمایشگاه‌های مختلف برنامه‌ریزی می‌کند، ادامه داد: حضور در نمایشگاه‌ها سبب بازاریابی و معرفی محصولات استان می‌شود.

معاون صنایع‎دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه مشکلاتی برای حضور هنرمندان صنایع‎دستی در نمایشگاه‌های سایر کشورها وجود دارد، تصریح کرد: این هنرمندان در تامین هزینه‌های نمایشگاه‌ها با مشکلاتی مواجه هستند.

وی یادآور شد: به منظور جلوگیری از فروش محصولات چینی نیز در استان زنجان برنامه‌ریزی‌های لازم شده و تصمیماتی گرفته می‌شود.

انتهای پیام/73006/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول