اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اردبیل:

اعتدال در محور ولایت حرکت کردن است / اتحادیه اروپا نوکر رژیم صهیونیستی است

امام جمعه موقت اردبیل گفت: اعتدالی که دولت یازدهم بر آن تاکید دارد حرکت کردن بر محور ولایت است.

اعتدال در محور ولایت حرکت کردن است / اتحادیه اروپا نوکر رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی فروغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: شعار عدالت و اعتدال نیاز ضروری و فوری جامعه ماست و ما منتظر هستیم تا رئیس جمهور در عمل این مطالبه و خواسته حقیقی مردم را جامه عمل بپوشاند.

وی خاطرنشان کرد: معنای واقعی اعتدال حرکت بر محور ولایت است و در این حرکت نباید اجازه داد تا کند‌روها و تندروها میدان‌داری کنند.

امام جمعه موقت اردبیل یادآور شد: اگر دولت مصر در کمتر از شش ماه سقوط کرد و انقلاب اسلامی ما به عنوان یک نهضت بیداری‌بخش 34 سال است که عزت‌مندانه به مسیر خود ادامه می‌دهد، در سایه ولایتمداری است چرا که تاریخ نیز نشان داده است حاکمیت‌ها بدون ولی و سرپرست نمی‌توانند موفق باشند.

آمریکا و غرب نام واقعی خودشان را بر حزب‌الله گذاشته‌اند

فروغی با اشاره به حرکت اخیر اتحادیه اروپا در قرار دادن شاخه نظامی حزب‌الله در جمع تروریست‌ها گفت: واقعیت این است که امروز در دنیا به نام عدالت و آزادی ظلم می‌کنند و حقوق ملت‌ها را تضییع کرده‌اند و با به کار گماردن رژیم صهیونیستی در 60 سال اخیر سعی کرده‌اند اهداف شوم خود را پیاده کنند.

وی عنوان کرد: این در حالی است که حزب‌الله لبنان و مجاهدان این مسیر عزت‌مند شاخ رژیم صهیونیستی و آمریکا را شکسته‌اند و در حالی که از حق و حقوق واقعی ملت‌های مسلمان دفاع کرده‌اند نام تروریست بر آنها گذاشته‌اند در حالی که تروریست واقعی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه موقت اردبیل با اعلام اینکه از آمریکا و اتحادیه اروپا نیز می‌خواهیم نام ما را نیز در لیست تروریست‌ها قرار دهند چرا که ما هرگز در دفاع از حق و حقوق مظلومان از پا نمی‌نشینیم و اسلحه مبارزه به دست می‌گیریم، بیان داشت:‌ با ترفند انگلیس خبیث به عنوان روباه پیر و مکار که ظلم‌های زیادی به عالم اسلام کرده است شاهد لشکرکشی صهیونیسم به منطقه و حمله به ملت‌های مظلوم و مسلمان بودیم در حالی که همین شیوه در سوریه پیاده شده و به هر نحو ممکن سعی می‌کنند تا حاکمیت این کشور را به خاطر رو‌دررویی با رژیم صهیونیستی بشکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فروغی افزود: اتحادیه اروپا و آمریکا نامی را که زیبنده خودشان بوده بر حزب‌الله و شاخه نظامی آن گذاشتند چرا که امروز به خاطر حمایت‌ها و حماقت‌های آمریکا و طرفداری آنها از رژیم صهیونیستی جامعه بشری دچار بلایایی شده است که خروج از آن فقط به اتحاد امت اسلامی وابسته است.

وی تصریح کرد: آمریکا و اروپا امروز نوکری تمام عیار رژیم صهیونیستی را می‌کنند و این مسلمانان آگاه و بصیر هستند که در روز قدس بار دیگر فریاد خشمشان را بر سر مستکبران می‌ریزند.

این استاد اخلاق ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند تا شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را از ما بگیرد در حالی که ما روی اهداف و آرمان خود ایستاده‌ایم و معتقدیم مبنا و اصل تمام شیطنت‌ها متوجه آمریکاست.

جاذبه محبت علی (ع) قلب‌ها را تسخیر کرده است

فروغی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به فرارسیدن ایام لیالی قدر و فضیلت این ایام پر خیر و برکت گفت: شب قدر شب وصال امام عصر (عج) با عالم هستی و سیر و سیاحت بشر به سمت ملکوت اعلی است که احیای این شب‌ها در حقیقت احیای دل‌ها و قلب‌های بیدار است.

وی با اعلام اینکه دنیا به عشق علی و ولایت آن حضرت مزین شده و به این جاذبه عظیم عجین شده است، تاکید کرد: جاذبه محبت علی (ع) امروز تمام قلب‌ها را تسخیر کرده چرا که علی (ع) تصویر انسانیت، شجاعت، عدالت و بسیاری از فضائلی است که گمشده بشر امروز به شمار می‌رود.

امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به اینکه دنیا و انسانیت امروز در امیال نفسانی خود غرق شده و به لذت‌گرایی مقطعی روی آورده است، یادآور شد: با رجوع به حضرت علی (ع) به عنوان انسان کامل می‌توان مدیریت زندگی و دینی را جاودانه ساخت و با انتخاب ابدیت به مقام معنوی و توحیدی رسید.

فروغی با بیان اینکه حضرت علی (ع) در حق غرق شده و در توحید مستغرق است، افزود: آن حضرت را می توان فاتح قله کمالات دانست.

وی با بیان اینکه دور شدن از دایره ولایت نتیجه‌ای جز بروز و ظهور فرقه‌های ضاله‌‌ای همچون وهابیت را به دنبال نداشته است، خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام به شناخت این شخصیت والا‌تبار که مظهر تجلی جمال و جلال الهی است نیاز دارد تا در دایره اتحاد و همدلی قرار گیرد.

امام جمعه موقت اردبیل با گرامیداشت روز بزرگداشت نماز جمعه و برگزاری اولین آیین باشکوه نماز آدینه در کشورمان ابراز داشت: نماز جمعه عنایت خاص الهی به بندگان و محل بصیرت یافتن و شنیدن موعظه است.

فروغی در خطبه اول نماز نیز تقوا را مدیریت حرکت زندگی بشر بر محور رسیدن به کمال و حقیقت ذات الهی توصیف کرد و گفت: اگر محور زندگی انسان توحید و تقوا باشد از غضب و شهوت و همچنین حسادت دور شده که ماه مبارک رمضان بهترین فصل تحصیل تقوا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: خدا را مدیر زندگی دیدن رمز و رموز تقوا است و خداوند ماه رمضان را قرار داده تا با کسب تقوا 11 ماه خودمان را از امیال نفسانی و وسوسه‌های شیطانی مراقبت کنیم.

انتهای پیام/62001/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول