اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجید انصاری در اصفهان:

دولت اعتدال نیاز به فرصت دارد/ تمامی احزاب بدون سهم‌خواهی به روحانی کمک کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت اعتدال نیاز به فرصت دارد،‌ گفت: تمامی احزاب باید بدون سهم‌خواهی به روحانی کمک کنند.

دولت اعتدال نیاز به فرصت دارد/ تمامی احزاب بدون سهم‌خواهی به روحانی کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت الاسلام مجید انصاری شامگاه گذشته در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله سید جلال‌الدین طاهری، امام جمعه سابق اصفهان با اشاره به زندگی امیرالمؤمنین علی(ع) اظهار کرد: مولای متقیان حضرت علی(ع) در محراب خدا را خالصانه عبادت می‌کرد و در کرسی خلافت و ولایت نیز همان مسیر الی‌الله را طی می‌کرد و تمامی حرکات و افعال این امام معصوم (ع) اعم از خلافت، عبادت، تعامل با مردم، کار، شمشیر زدن در راه خدا، استخراج قنات و سایر امورشان تنها یک موضوع را دنبال می‌کند و آن حرکت به سمت کمال مطلوب انسانی در مسیر خداوند است.

وی افزود: با این مقدمه می‌خواهم بگویم فرزانگان و انسان‌های هوشمند نگاهشان به دنیا همچون تجارتخانه‌ای است که خدا برای انسان‌ها فراهم کرده و جان و زندگی و آبروی انسان‌ها به مثابه کالایی است که در آن عرضه می‌شود و بهای آن بهشت جاودان خداوندی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: برادران و خواهران ایمانی هر چیزی که ما به ازای آن غیر از بهشت باشد، انسان ضرر کرده است، بنابراین انسان‌های فرهیخته قلبشان محل خداوند است و به گونه‌ای رفتار می‌کنند که اگر در صندلی ریاست دنیا می‌نشینند، این آنها هستند که بر صندلی سوار هستند و صندلی ریاست دنیا بر آنها نمی‌تواند حکمرانی کند.

*اجازه ندهیم گرد فراموشی بر نخبگان و عالمان بنشیند

انصاری با اشاره به اینکه ما وظیفه داریم از عالمان بزرگ و پیشوایان حمایت کنیم تا مردم به راه آنها تشویق و ترغیب و الگو و اسوه‌ای برای جامعه شوند، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم گرد فراموشی بر نخبگان و عالمان بنشیند و با تجلیلی از چنین شخصیت‌هایی جامعه را به سمت تعالی سوق دهیم، چرا که جامعه و جوانان کشور نیازمند مطالعه زندگی بزرگان و عالمان و کسانی که زندگی آنها بوی خدا می‌دهد، هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در کتب روایی صدها روایت در وصف عالمان است؛ عالمانی که به آنها سفارش شده در دورانی که امام معصوم (ع) از دیدها پنهان و دست جامعه به لحاظ دست‌یابی به معارف الهی کوتاه است، علما با فقه، هدایت و سخن خود این یتیمان معنوی را کفالت کنند.

وی با تاکید بر اینکه آیت‌الله طاهری به حق در زمان حیات خود رسالت یک فقیه و عالم را برای مردم ایفا کرد، یادآور کرد: در زمانی که شکم بارگان در برابر گرسنگی مظلومان سکوت می‌کردند، آیت‌الله سید جلال جانش را در کف گذاشت و به مبارزه با ظلم برای کسب آزادی و استقلال ایران اسلامی و به ثمر نشستن انقلاب پرداخت.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله طاهری در اصفهان محور و مدار انقلاب اسلامی بودند، تاکید کرد: ایجاد انقلاب در اصفهان بدون نام آیت‌الله طاهری غیرممکن است و در تمام مراحل، ایشان قبل از انقلاب خطر زندان، تبعید، ممنوع المنبر شدن و انواع تهدیدها را به جان خریدند.

وی تاکید کرد: اگر اصفهان پیشتاز دفاع مقدس و گل سرسبد هشت سال دفاع مقدس بود، نقش آیت الله طاهری را نمی‌توان در این دوران انکار کرد، چرا که ایشان در جمع مردم و سربازان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا می‌کردند و گرمابخش جبهه‌ها بودند و نقش به یادماندنی در دفاع مقدس داشتند و خود نیز یکی از فرزندانشان را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کردند.

انصاری با اشاره به زمان درگذشت آیت‌الله طاهری گفت: تقدیر خداوند بود که ایشان در شب رحلت معشوق خود امام خمینی (ره) دار فانی را وداع گفتند و در روزی که معمار کبیر انقلاب را به خاک سپردن ایشان نیز تشییع و تدفین شدند.

وی ادامه داد: آیت‌الله طاهری در اواخر عمر خود نیز مردم را به حضور در صحنه‌های مختلف نظام همچون انتخابات ترغیب می‌کردند و در روز تشییع ایشان نیز دکتر حسن روحانی با حضور در مراسم ایشان و استقبال مردم موجی از تحول‌خواهی را در فضای کشور ایجاد کردند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تشکیل دولت تدبیر و امید گفت: دولت آقای روحانی نیاز به فرصت دارد و تمامی جریان‌ها و احزاب باید ایشان و دولتشان را بدون سهم‌خواهی خاصی کمک کنند.

جریان‌های سیاسی اعتدال پیش گیرند

وی ادامه داد: از تمامی کسانی که در هشت سال اخیر به گونه‌ای بی‌مهری کردند، می‌خواهم اعتدال را که شعار دولت است در تمامی ارکان جامعه رسوخ دهند.

انصاری تصریح کرد: نباید دایره را آن قدر تنگ کرد که مردم ناامید شوند، چرا که این جفای به اسلام و ولایت فقیه است.

انتهای پیام/63002/ج40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول