اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان کرمان:

روحانی کابینه اعتدال را بیاورد

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: انتظار داریم که روحانی بر اساس مشی اعتدالی خود کابینه اعتدال را بیاورد.

روحانی کابینه اعتدال را بیاورد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امیدواریم مسلمانان با وحدت و همدلی بتوانند با کفر و استکبار به مقابله بپردازند و ندای اسلام را در جهان گسترش دهند.

وی افزود: بیشتر درگیری‌های بین‌المللی در کشورهای اسلامی است که این امر جای تاسف دارد و نقش علمای دین در این زمینه مهم است و باید با بصیرت برای وحدت گام بردارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به حضورش در سرای روزنامه‌نگاران کرمان اذعان داشت: سرای روزنامه‌نگاران استان کرمان این حُسن را دارد که یک مکان قانونی است و زیر نظر ارشاد است.

 

کرمان در تامین منابع انسانی ماهر پیشتاز است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی محور بحث خود با خبرنگاران را بر اساس اقدامات مجمع نمایندگان استان کرمان گذاشت و گفت: طی یک سال گذشته همدلی و همراهی خوبی بین نمایندگان استان کرمان برقرار بوده است.

زاهدی اذعان داشت: با وجود اینکه ما نمایندگان کرمان در بعضی از مسائل اختلاف نظرها و مخالفت‌هایی داشته‌ایم، اما سعی شد که کارها به صورت اجماعی باشد.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم تا محور اصلی کارهای مجمع نمایندگان استان کرمان برای توسعه و پیشرفت کرمان باشد، افزود: استان کرمان بزرگ‌ترین معادن مس و سنگ آهن ایران و خاورمیانه را دارد و وجود بزرگ‌ترین باغ‌های مرکبات، پسته و گردو از دیگر ظرفیت‌های کرمان است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: استان کرمان در بحث دانشگاهی جزو استان‌هایی است که در تامین نیروها و منابع انسانی ماهر پیشتاز است.

وضعیت موجود کرمان در خورشان این استان نیست

زاهدی با اشاره به اینکه در مجمع نمایندگان استان کرمان سعی کردیم که از سیاست‌بازی‌ها دور باشیم، عنوان کرد: هم و غم ما در مجمع این نبود که مدیران استانی تغییر کنند و فقط در چند شهرستان به تشخیص استاندار تغییراتی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: استان کرمان به اندازه کافی به واسطه برخی سیاست‌بازی‌ها نتوانسته است، جایگاه و منزلت در خورشان خود را داشته باشد.

این نماینده مجلس ظرفیت‌های استان کرمان در بخش‌های نیروی انسانی ماهر، صنعت، کشاورزی و معدن را مطلوب خواند و اظهار داشت: وضعیت موجود کرمان در خورشان این استان نیست و تمام گروه‌های سیاسی باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه کرمان استفاده کنند.

زاهدی افزود: در دولت نهم که افتخار عضویت در آن دولت را داشتم، توجه خوبی به مناطق محروم کشور شد و با توجه به گزارش‌های رسیده در مورد محرومیت‌های جنوب استان کرمان ستاد راهبردی توسعه جنوب کرمان تشکیل شد.

بهبود وضعیت نابه‌هنجار جنوب کرمان 

وی بیان داشت: ستاد راهبردی توسعه جنوب استان کرمان اقدامات مطلوبی را انجام داد و این توجه موجب شد که وضعیت نابه‌هنجار جنوب طی پنج، شش سال گذشته بهبود پیدا کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان خاطرنشان کرد: وضعیت جنوب استان کرمان در حال حاضر مطلوب نیست، ‌اما در مقایسه با ابتدای مسئولیت دولت نهم تفاوت فاحشی را در این مناطق مشاهده می‌کنیم.

زاهدی ابراز داشت: با توجه به گزارش‌های رسیده از محرومیت‌ها در مناطق شمالی و شرقی استان کرمان تصمیم بر آن شد تا ستاد راهبردی توسعه استان کرمان را به موازات ستاد راهبری جنوب استان کرمان راه‌اندازی کنیم.

عملکرد ستاد راهبردی توسعه کرمان از نگاه رئیس مجمع نمایندگان

وی افزود: ستاد راهبردی استان کرمان مصوبات قابل توجهی داشته است که طرح انتقال آب از بهشت‌آباد به کرمان و راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان برای نخستین بار در ایران از جمله این مصوبات است.

زاهدی عنوان کرد: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان در زمینه صدور ویزا برای تجار خارجی و ایجاد بازارهای جدید در کشورهای مختلف و توسعه صادرات نقش کلیدی دارد.

وی با بیان اینکه استان کرمان از نظر گازدار شدن مناطق شهری و روستایی از متوسط کشوری پایین‌تر است، ابراز داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته در ستاد راهبردی توسعه استان کرمان طرح افزایش سطح گازرسانی به شهرها و روستاهای استان کرمان به متوسط کشوری تصویب شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی محور دومین نشست ستاد راهبردی توسعه استان کرمان را صنعت و معدن ذکر کرد و گفت: توسعه صنعت و معدن استان کرمان نیازمند تامین آب مورد نیاز است که در این راستا طرح‌های انتقال آب از خلیج فارس به فلات ایران شامل چند استان از جمله استان کرمان و انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان به تصویب رسید.

زاهدی تصویب طرح‌های راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی مس، بهره‌برداری از معدن تیتانیوم، توسعه صادرات محصولات کشاورزی، افزایش پروازهای زیارتی از کرمان به عتبات عالیات، افزایش پروازها به شهرستان‌های استان کرمان و تامین بودجه برای راه‌اندازی ترمینال شماره دو فرودگاه کرمان را از دیگر مصوبات ستاد راهبردی توسعه استان کرمان برشمرد.

از مطالبات خود در حوزه مس کوتاه نمی‌آییم

وی با بیان اینکه ما مطالبات جدی در بحث صنایع ملی مس داریم و از آن کوتاه نمی‌آییم، اذعان داشت: استان کرمان بهره چندانی از مس نمی‌برد و مطالبه نخست ما در این حوزه این بود که صندوق مس به کرمان بیاید که این اتفاق روی داد و حتی بخشی از پول‌های این صندوق هم به کرمان منتقل شده است.

زاهدی برگزاری نشست با تمام مدیران عامل و معاونان بانک‌های کشور و نشست با جانبازان قطع نخاع استان کرمان برای نخستین بار را از دیگر فعالیت‌های مجمع نمایندگان استان کرمان ذکر کرد.

فاضلاب شهر کرمان سال آینده تکمیل می‌شود

وی از تصویب طرح احداث فاضلاب شهر کرمان تا سال آینده و فاضلاب استان کرمان طی چهار سال آینده را از دیگر اقدامات مجمع نمایندگان استان کرمان خواند و افزود: لغو مصوبه دولت در زمینه ممنوعیت صادرات پسته در کمتر از 24 ساعت از دیگر اقدامات نمایندگان کرمان است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان انجام چند کار همزمان در حوزه حمل و نقل ریلی را از دیگر اقدامات این مجمع دانست و خاطرنشان کرد: افزوده شدن حوزه‌های مدیریتی راه‌آهن کرمان، افزایش کمی و کیفی قطارها و دریافت قول مساعد برای افزایش شبکه ریلی استان کرمان و در نتیجه افزایش سرعت قطارها از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

نمایندگان کرمان با یکدیگر درگیر نیستند

زاهدی در ادامه این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر وجود اختلافات بین دو نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و انعکاس اخبار مربوط به این درگیری‌ها در رسانه‌های مختلف بیان داشت: هیچ نوع درگیری نبوده است و برای انتخاب من به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان تمام نمایندگان حضور داشتند و همه به من رای دادند.

وی عنوان کرد: ممکن است در بعضی موارد اختلافاتی وجود داشته باشد، اما این مسائل به وحدت نمایندگان استان کرمان لطمه‌ای نزده است و همه ما برای پیشرفت کرمان همراه هستیم.

کرمان صادرکننده برق می‌شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگاری که در مورد قطعی‌های مکرر برق و آب در گرمای تابستان در مناطق جنوبی استان کرمان سئوال کرد، ابراز داشت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته تا چهار سال آینده نیروگاه‌هایی در استان کرمان احداث می‌شود و نه تنها دیگر کمبود برق نداریم، بلکه کرمان صادرکننده برق می‌شود.

مدیریت اجرایی استان باید در زمینه درگیری مردم بافت و بردسیر پاسخگو باشد

زاهدی در مورد حوادث مربوط به اختلاف بین مردم دو شهرستان بردسیر و رابر که در زمینه یک معدن است و منجر به درگیری و مجروح شدن یکی از اهالی شد، اذعان داشت: مدیریت اجرایی استان کرمان باید در این زمینه پاسخگو باشد و در این زمینه مشورت‌هایی را ارائه داده‌ام.

وی در همین زمینه تصریح کرد: استاندار کرمان مصوبه‌ای را به من نشان داد که ابلاغیه وزارت کشور است و نشان می‌دهد این معدن در منطقه هنزا قرار گرفته و دهانه آن در شهرستان رابر است و پیش‌روی معدن به‌سوی شهرستان بردسیر است و استاندار بر این اساس تصمیم گرفته و نمی‌خواهیم این تصمیم را زیر سئوال ببریم، اما تلاش می‌کنم که مسئله به نحو مطلوبی به سرانجام برسد.

این نماینده مجلس از انجام 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرستان بردسیر خبر داد و افزود: این حجم سرمایه‌گذاری بیانگر این است که در بردسیر اقداماتی انجام می‌شود.

انتخاب روحانی در دور نخست انتخابات یک شگفتی بود

زاهدی در مورد انتخابات اخیر در ایران گفت: انتخاب روحانی در دور نخست انتخابات یک شگفتی بود و پیام‌های بسیاری را داشت و به جریان فتنه این پیام را داد که ایران برای تک‌تک رای‌های مردم ارزش قائل است و به دنیا نشان داد که تمام حرف‌های جریان فتنه باطل بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما به یک رئیس جمهور که روحانی است، رای دادند که این امر قابل ارزش است که مردم به یک روحانی اعتماد بکنند و مسیر انقلاب را در این ببینند که روحانیت بهتر آن را جلو می‌برد.

 

زاهدی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دشمن در خارج از کشور و اپوزیسیون در زمینه عدم تحقق حماسه سیاسی و ایجاد آبروریزی برای انتخابات ایران اذعان داشت: شبکه‌های ماهواره‌ای و فضاهای مجازی متعددی برای تخریب، بی‌اهمیت جلوه‌دادن و به سخره گرفتن انتخابات ایران فعالیت کردند. 

وی تصریح کرد: دشمن تلاش کرد که انتخابات ایران را هجو کند و به سخره بگیرد و سعی داشتند تا نوعی یاس، ناامیدی، ترس و هراس را در مردم ایجاد کنند که مردم پای صندوق‌های رای نیایند.

زاهدی ابراز داشت: دشمن از همکاری و تعامل بین نیروهای امنیتی، ‌انتظامی و اطلاعاتی ایران غافل بود که قبل از اینکه آن‌ها وارد فاز اجرایی شوند، طرح‌هایشان کشف و با آنها برخورد می‌شود.

زاهدی با اشاره به برگزاری همزمان دو انتخابات در ایران خاطرنشان کرد: سالم‌ترین انتخابات از لحاظ کمیت، کیفیت و امنیت را از ابتدای انقلاب تاکنون در 24 خرداد ماه سال جاری تاکنون داشتیم.

وی اذعان داشت: انتظار داریم که روحانی بر اساس مشی اعتدالی خود کابینه اعتدال را بیاورد.

باشگاه مس زیر ذره‌بین نمایندگان کرمان

زاهدی در پاسخ به خبرنگاری که نسبت به وضعیت تیم صنعت مس کرمان اظهار نگرانی کرد، گفت: باشگاه مس کرمان به عنوان نماد ورزشی این استان است و ما نسبت به این باشگاه حساس هستیم.

وی تصریح کرد: ما قراردادهای میلیاردی آشکار و پنهان باشگاه مس با بازیکنان را قبول نداریم و این را هم نمی‌پذیریم که تکیه این باشگاه بر جذب بازیکنان غیربومی باشد، بلکه باشگاه مس باید رده‌های سنی نوجوانان آغاز کند.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان افزود: به باشگاه مس اعلام کرده‌ایم که اگر تیم فوتبال این باشگاه خوب بسته نشود، هر 10 نماینده کرمان در برابر شما هستیم.

زاهدی از حضور نماینده خود در تیم صنعت مس کرمان خبر داد و ابراز داشت: گزارش‌های مربوط به ترکیب مس کرمان هر سه روز یک‌بار به دست من می‌رسد و تاکنون گزارش کاملی از رضایت و یا عدم رضایت از تیم نداشته‌ایم، اما گفته می‌شود که تیم خوبی در حال بسته شدن است.

بر حضور مدیران بومی تاکید داشته و دارم

وی با بیان اینکه من همواره بر حضور مدیران بومی در بخش‌های مختلف تاکید داشته و دارم، تصریح کرد: نباید فقط بر این ویژگی تاکید کرد، بلکه اصل موضوع پیشبرد برنامه‌ها با مدیریت قوی است.

زاهدی همچنین در مورد انجام پیگیری برای ثبت شهرداران دوقلو و رسانه‌ای جنوب استان کرمان در گینس قول همکاری داد.

--------------------------------

گزارش از مهسا حقانیت

عکس‌ها از محسن رجب‌پور

---------------------------------

انتهای پیام/80019/س40 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول