اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

اعتدال، ویژگی استاندار آینده قزوین

با توجه به موقعیت سیاسی استان قزوین و شعار «اعتدال‌گرایی» رئیس‌ جمهور منتخب، پیش‌بینی می‌شود وزنه اعتدال در ویژگی استاندار آینده قزوین بیشتر سنگینی کند.

اعتدال، ویژگی استاندار آینده قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، این روزها با نزدیک شدن به پایان کار دولت دهم تکاپوی نیروهای سیاسی و مذهبی هر روز برای تعیین استانداران بیشتر می‌شود چراکه استانداران به عنوان نمایندگان قوه مجریه در استان‌ها تأثیر بسزایی در فضای سیاسی و اجتماعی دارند که نزدیکی آن‌ها به هر یک از جریان‌ها، سبب افزایش قدرت و مانور نیروها می‌شود.

شاید بتوانیم انتخاب استاندار آینده قزوین را در زمره انتخاب‌های حساس در وزارت کشور دولت دکتر روحانی قرار دهیم زیرا با توجه به فعالیت جریان‌های مختلف سیاسی در استان قزوین و شرایط سیاسی موجود این استان، انتخاب استاندار آینده قزوین به نوعی منعکس‌کننده ذهنیت دولت آینده در انتخاب استانداران کشور است.

این استان بر خلاف وسعت کمی که دارد با در اختیار داشتن ظرفیت‌های مطلوب، جایگاه ویژه‌ای در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و سیاسی کشور در اختیار داشته و در تمام صحنه‌ها حرف‌هایی برای گفتن دارد. 

اگر شعار «اعتدال‌گرایی» دولت یازدهم را مد نظر قرار دهیم کار استاندار آینده قزوین دشوار به نظر می‌رسد چراکه بر روی تیغ دو لبه‌ای حرکت می‌کند که جریانات سیاسی مختلفی در دو سوی آن قرار دارند.

اینکه استاندار آینده قزوین بتواند در عین برآورده‌سازی جریان ذی‌نفوذ در استان، به خواسته‌های سایر جریانات نیز پاسخ گوید تنها از توانایی شخصی بر می‌آید که با کوله‌باری از تجربه مدیریتی بر طبل «اعتدال‌گرایی» بکوبد و بتواند نظر تمام سلایق را به خود جلب کند.

احمد باغبان از کارمندان یکی از ادارات دولتی استان قزوین نیز به فارس می‌گوید: بی‌تردید ثبات مدیریتی استاندار آینده امر مهمی است که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد تا مجموعه مدیران استانی برای اعتلای نام قزوین تلاش کنند.

اما در واقع این نظریه را شاید بتوانیم در ظاهر متصور شویم اما ممکن است در درون دچار تغییرات و تحولاتی باشد که البته با چراغ احتیاط حرکت می‌کند.

این روزها اسامی بسیاری برای استانداری قزوین مطرح می‌شود اما چیزی که غیر قابل کتمان است این موضوع می‌باشد که نخستین استاندار قزوین در دولت یازدهم از بین افراد تندرو انتخاب نخواهد شد. اینکه از افرادی تندرو برای سکانداری استانداری قزوین نام می‌برند چیزی دور از ذهن است و صد البته فضای سیاسی استان قزوین نیز به گونه‌ای نیست که در حال حاضر افرادی تندرو را برای استاندار شدن بپذیرد.

حسین محمودی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در این خصوص به خبرنگار فارس می‌گوید: استاندار آینده باید نگاهی متفاوت به قشر دانشجو و همچنین دانشگاه داشته باشد چراکه استان قزوین از استان‌های دانشجو محور بوده و تعداد قابل توجه دانشجویان در این استان بر اهمیت این موضوع می‌افزاید.

انتخاب مدیران بومی در هر استانی استفاده مطلوب از نیروهای انسانی آن استان است که استانداری قزوین اینگونه نیروی بومی را تجربه کرده؛ ولی به طور کلی پیش‌بینی می‌شود وزارت کشور آینده با حساسیتی مضاعف دست به انتخابی در استانداری قزوین می‌زند که به جایی برنخورد و ارتباطی سازنده و تعاملی با گروه‌ها داشته باشد.

به هر حال دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران تا ماه‌های آینده به همراه تیم خود در ساختمان سفید پاستور مستقر و سکان هدایت قوه مجریه را به دست می‌گیرد. باشد که سربلندی ایران و موفقیت مردم پارس در صحنه‌های بین‌المللی روزافزون باشد و همچنین استان قزوین کماکان همچون برگ زرینی در تاریخ این کشور بدرخشد.

انتهای پیام/77003/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول