اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

تصویب طرح شناسایی و پهنه‌بندی مناطق معدنی اردبیل

استاندار اردبیل از تصویب طرح شناسایی و پهنه‌بندی مناطق معدنی استان اردبیل خبر داد.

تصویب طرح شناسایی و پهنه‌بندی مناطق معدنی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه تصویب طرح شناسایی و پهنه‌بندی مناطق معدنی استان اظهار داشت: طرح شناسایی و پهنه‌بندی مناطق مستعد معدنی بر اساس طرح پهنه‌بندی پیشنهادی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با توجه به شاخص ارزش و فراوانی مواد معدنی و محدوده‌های معدنی استان به سه پهنه تقسیم‌بندی شده است.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای پهنه‌بندی اراضی معدنی استان 3هزار و 467 کیلومتر به عنوان اراضی دارای استعداد معدنی شناسایی شده که پس از فراخوان عمومی و انتخاب مشاور مربوط به منظور واگذاری محدوده‌های معدنی به معدن‌کاران جهت اکتشاف و بهره‌برداری اعلام می‌شود.

نیکزاد خاطرنشان کرد: این طرح علاوه بر اینکه موجب شناسایی ذخایر معدنی و معرفی مناطق مستعد برای اکتشاف عناصر فلزی و مواد معدنی با ارزش می‌شود، مزایایی چون ساماندهی محدوده‌های معدنی و تسریع در انجام عملیات اکتشافی معادن استان را هم در پی خواهد داشت.

رئیس کارگروه توسعه بخش معدن استان بر رعایت قوانین و مقررات مربوط به واگذاری معادن از سوی دستگاه‌های متولی تاکید کرد و افزود: با ساماندهی مناطق واگذار شده و بررسی‌های کارشناسی، مانع از تصرف اراضی و بهره‌برداری غیرقانونی و خارج از محدوده معادن می‌شویم.

وی اضافه کرد: توسعه بخش معدن باید با کمترین خسارت به منابع طبیعی، اراضی کشاورزی و جاذبه‌های گردشگری و دیدنی استان همراه باشد چرا که بالاترین ظرفیت و قابلیت‌ها در استان کشاورزی و گردشگری است و باید با استفاده بهینه و سرمایه‌‌گذاری در این بخش‌ها بتوان زمینه توسعه همه‌جانبه استان را فراهم کرد.

نیکزاد از دستگاه‌های متولی خواست برنامه‌ریزی دقیق در حوزه اکتشاف، استخراج، فرآوری و صنایع معدنی داشته باشند و با بررسی و نظارت بر فعالیت‌های معادن استان و با استفاده صحیح و اصولی از این ظرفیت‌ها گام‌های مؤثرتری در راستای توسعه بخش معدن و اقتصاد بردارند.

در این جلسه چندین طرح از جمله طرح گردآوری، سازماندهی و ارزیابی داده‌های اکتشافی، طرح مطالعات اکتشافی و کانه‌زایی مناطق ژئوترمال، مطالعه طرح جامع معادن و صنایع معدنی و تأمین اعتبارات لازم برای زیرساخت‌های معادن استان توسط سازمان ایمیدرو سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران مطرح و پس از بحث و بررسی مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

بازدید استاندار اردبیل از 6 واحد مشکل‌دار صنعتی و تولیدی در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: حمایت از تولیدکنندگان و گره‌گشایی از فعالیت صنعتگران موجب رفع مشکلات موجود در زمینه اشتغال می‌شود و لذا وظیفه خود می‌دانیم هر چقدر که می‌توانیم از این قشر حمایت کنیم.

نیکزاد افزود: در این راستا تلاش می‌کنیم که برای رفع مشکلات مربوط به اخذ وام یک شرکت تولید‌کننده شیرهای صنعتی در کمترین زمان ممکن تصمیم‌گیری شود.

وی از هماهنگی‌های انجام یافته برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای واحد تولیدکننده قطعات فولادی و چدنی با همکاری بانک صنعت و معدن و سایر بانک‌ها خبر داد و تصریح کرد: از بانک‌های سپه و کشاورزی هم خواسته‌ایم که برای برطرف شدن مشکلات واحد تولید‌کننده قارچ در منطقه مساعدت کنند.

نیکزاد با بیان اینکه برای حل مشکل اخذ سند یک کارخانه تولیدکننده ورق‌های سیمانی با همکاری ادارات کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی اقدام می‌شود، خاطرنشان کرد: یک کارخانه تولید‌کننده نوشابه نیز با مشکل کمبود برق مواجه است که شرکت توزیع نیروی برق استان موظف شد برای تأمین برق مورد نیاز اقدام جدی معمول نماید.

استاندار اردبیل همچنین در این بازدید نسبت به رفع مشکل سرمایه در گردش یک سردخانه فعال در منطقه قول مساعد داد.

انتهای پیام/62003/ح/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول