اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل:

اردبیل 350 زندانی جرایم غیر‌عمد دارد / نیاز 12 میلیارد تومانی برای آزادی زندانیان

مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل گفت: 350 زندانی جرایم غیرعمد هم‌اکنون در زندان‌های استان اردبیل به سر می‌برند که چشم انتظار کمک‌های خیران، نیکوکاران و ستاد دیه هستند تا آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود برگردند.

اردبیل 350 زندانی جرایم غیر‌عمد دارد / نیاز 12 میلیارد تومانی برای آزادی زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود انزابی صبح امروز در مراسم جشن گلریزان که در نگارخانه خطایی اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: برای آزادی این تعداد زندانی به بیش از 12 میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم تا بتوانیم آنها را از حبس آزاد کنیم.

وی با اعلام اینکه استان اردبیل در ردیف استان‌هایی قرار دارد که کمترین آمار زندانیان جرایم غیرعمد را دارا می‌باشد، خاطرنشان کرد: سال گذشته موفق شدیم 150 نفر زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کنیم که رقم محکومیت آنها 6 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل یادآور شد: بخشی از این محکومیت‌ها با گذشت شکات مورد عفو و بخشش قرار گرفته به طوری که از رقم یاد شده برای آرادی زندانیان جرایم غیرعمد 3 میلیارد و 500 میلیون تومان با گذشت شکات مورد توجه قرار گرفته است.

انزابی گفت: از 150 زندانی آزاد شده 122 نفر مربوط به مرکز استان بوده که با 5 میلیارد و 400 میلیون تومان تامین منابع از حبس آزاد شدند.

این مسئول مبلغ کل بدهی زندانیان جرایم غیرعمد استان را در حال حاضر 9 میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت: ما اگر مبلغ 3 هزار و 326 سکه مهریه را نیز به ریال تبدیل کنیم کل بدهی این زندانیان به حدود 12 میلیارد تومان می‌رسد که به هیچ عنوان از منابع ستاد دیه و گذشت شکات نمی‌توان این منابع را تامین کرد.

مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل افزود: ما همچنان چشم انتظار کمک‌ها و مساعدت‌های مردم هستیم چرا که ما این خیرین و نیکوکاران را یاوران رهایی بخش می‌دانیم که با حضور خود در این آیین ها سعی می‌کنند زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کنند.

انزابی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در 11 سال فعالیت ستاد دیه استان در قالب هیئت مدیره و هیئت امنای ستاد دیه تصریح کرد: در هیئت مدیره ما رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل زندان‌ها و مدیرکل کمیته امداد عضویت دارند در حالی که در هیئت مدیره ستاد معاون قضایی دادگستری و چهار نفر از خیرین نیز حاضر هستند.

وی هدف ستاد دیه را آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در سه بخش اعلام کرد و ادامه داد: تصادفات رانندگی و حوادث کارگاهی و محکومیت‌های مالی جز کلاهبرداری نظیر نفقه و مهریه از آن جمله است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل با اشاره به اهمیت موضوع اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی رسالت ستاد دیه را توجه به بحث پیشگیری اعلام کرد و گفت: در این زمینه تبلیغ و آموزش از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما، اصلاح قوانین به ویژه راهنمایی و رانندگی و توجه به بیمه و موضوع درمان از اولویت‌های جدی به شمار می‌رود.

انزابی تأکید کرد: در سال‌های گذشته مجموعه یاوران ستاد دیه راه‌اندازی شده و جشن گلریزانی که در سال‌های گذشته تنها در چهار شهرستان استان برگزار می‌شد از دو سال پیش در کلیه شهرستان‌ها برگزار شده و نمایندگی ستاد دیه و شعبات آن نیز فعال شده است.

این مسئول، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را در قالب جشن گلریزان مایه مباهات و افتخار و اسباب کاهش آسیب‌های اجتماعی توصیف کرد و یادآور شد: ما در این رابطه سامانه پیامکی و وب سایت خود را طراحی و راه‌اندازی کردیم و در کنار آن با بانک‌های عامل نظیر قرض الحسنه مهر و مهر ایران تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کردیم تا با پرداخت تسهیلات کم بهره با 4 درصد کارمزد بتوانیم وام‌هایی را در اختیار زندانیان معسر قرار دهیم تا زمینه آزادی آنها فراهم شود.

وی به منابع اهدایی و کمکی از سوی ستاد دیه کشور اشاره کرد و گفت:  10 برابر کمک‌های جمع‌آوری شده در سال‌های اخیر از سوی ستاد دیه کمک شده و ما از بانک‌های عامل انتظار داریم در پرداخت تسهیلات کم‌بهره به زندانیان جرایم غیرعمد در دریافت وثیقه سهل‌گیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل در پایان سخنان خود ابراز داشت: بخشی از این تامین منابع مالی برای آزادی زندانیان معسر، گذشت شکات بوده است که همین گذشت زمینه آزادی برخی زندانیان را فراهم کرده است.

انتهای پیام/62001/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول