اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

جشن گلریزان؛ عید رهایی از بند

جشن گلریزان سنتی حسنه برای رهایی از زندانیان جرائم غیر عمد است که در ماه مبارک رمضان در ایلام اجرایی می‌شود.

جشن گلریزان؛ عید رهایی از بند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، جشن گلریزان جشنی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است، این جشن هرساله در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، خیرین و نیکوکاران برای آزادی زندانیان عمد و رفتن به آغوش خانواده کمک‌های نقدی خود را اهدا می‌کنند.

امسال هم خیرین و نیکوکاران به یاری همنوعان خود شتافتند که سال‌هاست چشم‌انتظار کمک‌های نقدی آنان هستند.

یکی از شهروندان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان مسلمانان باید به امر خیر خداپسندانه روی آورند تا الگویی شود برای دیگر ماه‌های سال.

علی رحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: کمک به افراد مشکلدار به ویژه زندانیان غیر عمد رفتار خداپسندانه‌ای است.

وی ادامه داد: من به سهم خودم در این امر خداپسندانه شرکت کرده و مبلغی را به عنوان کمک به ستاد دیه استان در قالب جشن گلریزان پرداخت کردم.

مدیرعامل ستاد دیه استان ایلام با قدردانی از حضور نیکوکاران و خیرین استان در این امر خداپسندانه اظهار داشت: این افراد به واسطه مشکلات مالی و جرائم غیر عمد مالی در زندان بسر می‌برند.

حمید خدایاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: عدم پرداخت مهریه، نفقه، تصادف منجر به جرح و فوت و چک‌های برگشتی از جمله جرائم غیر عمد زندانیان استان را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز ستاد دیه استان با جمع‌آوری مبالغی 20 میلیارد ریال از طریق کمک افراد خیر و نیکوکار تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد را از زندان ترخیص کرد.

این مسئول اضافه کرد: ستاد دیه استان با همکاری استانداری ایلام، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی استان ایلام توانسته است 132 زندانی را آزاد و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگرداند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز در این خصوص گفت: کمک خیرین به زندانیان غیر عمد قابل تحسین است.

حسن بهرام‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: مردم استان ایلام به ویژه خیرین و نیکوکاران همواره در فعالیت‌های خداپسندانه پیشقدم بوده‌اند.

وی ادامه داد: این دستگاه اجرایی نیز در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکرده و برنامه‌ریزی لازم را انجام داده است.

انتهای پیام/2246/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول