اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان تاکید کرد

380 پرونده زندانی در انتظار جشن گلریزان

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: 380 پرونده زندانی در انتظار 130 میلیارد تومان کمک مالی خیران در جشن گلریزان است.

380 پرونده زندانی در انتظار جشن گلریزان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رمضان امیری شامگاه گذشته در جشن گلریزان ویژه زندانیان نیازمند جرائم غیر عمدی مالی با بیان اینکه برپایی چنین جشن‌هایی خوشحالی در پی دارد، اظهار کرد: زندانیان برای آزادی خود به چنین جشن‌هایی دل خوش کرده و منتظرند و گاهی ختم صلوات و ختم قرآن بر می‌دارند که در این شب‌ها به دل خیران بیفتد که به نیازمندان کمک کنند.

وی افزود: خانواده زندانیان از جمله دیگر کسانی هستند که پس از خود زندانیان منتظر کمک مالی خیران هستند که چقدر کمک صورت گرفته و چقدر زندانی آزاد شده‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه ما در زندان به واسطه کار اصلاح و تربیتی که انجام می‌شود نسبت به زندانیان شناخت پیدا می‌کنیم، تصریح کرد: برخی از زندانیان مجرمان غیر عمد محسوب می‌شوند که اگر یک روز هم کمتر در زندان بمانند، بهتر است.

وی ادامه داد: آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، تصادف، مهریه، نفقه و محکومان مالی که ناخواسته و به‌ دلیل عجز از پرداخت بدهی مجبور به تحمل حبس هستند از جمله موارد کمک به آزادی زندانیان است.

امیری به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در راستای رسیدن به اهداف ارزشمند، این ستاد دیه از رمضان سال 79 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد و تاکنون حدود 17 هزار و 950 پرونده جرائم غیر عمد را مورد بررسی قرار داده است.

*آزادی 3543 زندانی طی 12 سال از زندان‌های اصفهان

وی اضافه کرد: پس از اقدامات لازم اعم از مشاوره، تخفیف و گذشت رضایتمندانه از شکات و تامین اعتبارات از محل وجوه خیران و نیکوکاران از طریق برگزاری جشن‌های گلریزان در ماه پرخیر و برکت رمضان و همچنین تسهیلات قرض الحسنه دولتی، بیش از 3 هزار و 543 نفر طی دوازده سال گذشته با پرداخت تسهیلات این ستاد از زندان‌های استان اصفهان آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه ستاد دیه استان اصفهان سال گذشته 814 نفر زندانی را آزاد کرد، افزود: بدهی آنها 154 میلیارد ریال بوده که دستور آزادی 313 نفر با کمک بلاعوض خیران در جشن گلریزان و با رقم یک میلیارد و 600 میلیون تومان انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین از محل ستاد مرکز نیز 311 نفر زندانی با شش میلیارد تومان آزاد شده‌اند.

امیری با بیان اینکه تلاش ستاد دیه جهت اخذ تخفیف از شکات و در صورت امکان مصالحه بین طرفین دعوی است، گفت: 23 میلیارد تومان گذشت شکات در سال گذشته داشته‌ایم.

*پرداخت دو میلیارد و 600 تومانی وام بانکی برای آزادی زندانیان

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه 114 میلیارد تومان از دستگاه قضا و دو میلیارد و 600 میلیون تومان از طریق وام بانکی برای آزادی زندانیان فراهم شده است، گفت: 380 پرونده در زندان آماده رسیدگی است که 130 میلیارد تومان کمک مالی نیاز برای گذشت شاکی و نیز آورده خود دارند.

وی به جشن گلریزان مجتمع فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: یک میلیارد و 300 میلیون تومان مجتمع فولاد مبارکه توسط کارکنان خود برای آزادی زندانیان جمع‌آوری کرده است.

* هشت جشن گلریزان در اصفهان برگزار شده است

 

امیری تصریح کرد: تا کنون هشت جشن گلریزان در اصفهان برگزار شده است و این در حالی است که در شهر نطنز پایتخت هسته‌ای کشور امسال نخستین جشن گلریزان برگزار و جمعا 200  میلیون تومان جمع‌آوری شد که صد میلیون  از کاشان و 100 میلیون از نطنز جمع‌آوری شد.

وی تاکید کرد: امسال قصد داریم کمک‌ها را به دو میلیارد تومان برسانیم که در صورت تحقق رتبه دوم کشوری در آزادی زندانیان را کسب کنیم.

انتهای پیام/63012/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول