اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان قزوین نوید داد

آزادی همه زندانیان جرایم غیر‌عمد قزوینی با جشن گلریزان

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: هر سال پس از برگزاری جشن گلریزان در این استان زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان قزوین باقی نمی‌ماند.

آزادی همه زندانیان جرایم غیر‌عمد قزوینی با جشن گلریزان

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: افرادی در زندان‌ها به سر می‌برند که به واسطه جرایم غیر عمد گرفتار شده‌اند و شایسته است همه به یاری این افراد بشتابند.

وی افزود: جرایم غیر عمد به این معنی است که فرد در ارتکاب جرم از روی عمد عمل نکرده از جمله تصادف و ... که این نوع جرایم ممکن است همه افراد جامعه و حتی متدینین و انسان‌های خیر را هم روزی درگیر خود کند.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین بیان داشت: اما برخی زندانیان جرایم غیر عمد در کشور هستند که توانایی پرداخت خسارت به بار آورده را ندارند و این وظیفه همگانی است که به کمک این افراد بشتابند.

نیارکی عنوان کرد: در بحث زندانیان جرایم غیر عمد با دو خانواده مواجه هستیم؛ نخست خانواده خود زندانی که به دلیل نبود سرپرست خانواده دچار چالش و مشکل می‌شود و همچنین خانواده آسیب دیده که سرپرست خانواده خود را نه برای موقت بلکه برای همیشه از دست داده است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا مشکل خانواده‌ای که سرپرست خانواده خود را از دست داده، بسیار بیشتر است چراکه علاوه بر خسارت معنوی، خسارت مادی نیز به این خانواده وارد شده است.

دادستان قزوین تأکید کرد: جشن گلریزان جشن بزرگی است که در ماه بزرگ رمضان این شرایط را برای نجات هر دو نوع خانواده آسیب دیده مهیا می‌کند و این کار ارزشمندی در ماه مبارک است که در آن به کار خیر و دستگیری از دیگران بسیار سفارش شده است.

نیارکی یادآور شد: این شادی دل‌ها، آزادی زندانیان و اعطای دیه به خانواده آسیب‌دیده از هر لحاظ خداوند را خوشحال کرده و یک عبادت چند جانبه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سابقه برگزاری جشن گلریزان در استان قزوین ابراز داشت: بیش از 100 نفر زندانی جرایم غیر عمد در استان قزوین هستند که با همت خیران و نیکوکاران در جشن گلریزان آزاد می‌شوند.

دادستان قزوین خاطرنشان کرد: مردم استان قزوین در سال‌های گذشته نیز در این جشن حضوری چشم‌گیر داشته‌اند و هیچ‌گاه پس از برگزاری جشن گلریزان زندانی در زندان به علت جرایم غیر عمد باقی نمانده است که این همت مردم استان قزوین قابل ستایش است.

نیارکی یادآور شد: این هم‌دردی با خانواده آسیب‌دیده و همچنین نقش‌آفرینی رسانه‌ها در تسهیل در این امر خیر نیز قابل تمجید است.

انتهای پیام/2667/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول