اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور صورت گرفت

برگزاری جشن گلریزان در دهدشت/10 زندانی جرائم غیر عمد ‌چشم انتظار کمک مردم

همزمان با سراسر کشور دومین جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در دهدشت برگزار شد.

برگزاری جشن گلریزان در دهدشت/10 زندانی جرائم غیر عمد ‌چشم انتظار کمک مردم

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، برای تقویت و بهره گیری از این فرصت الهی بهترین کار کمک به نیازمندان است و خوشا به حال بندگان شایسته و نیکوکار خدا که به خوبی از این لحظات ناب استفاده می‌کنند تا توشه‌ا‌ی برای آخرت خود ذخیره کنند.

بر همین اساس عصر امروز جشن گلریزان به همت اداره زندان کهگیلویه و با مشارکت ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد در حسینه ثارالله سپاه پاسداران در دهدشت برگزار شد.

عیسی شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: حس نوعدوستی و کمک به دیگران در ماه پر برکت صیام ، ماه تطهیر جان در زمزم عبودیت و ایمان ، بیش از سایر ماه‌های سال است و به همین خاطر جشن گلریزان در این ماه ترتیب داده می‌شود.

 رئیس اداره زندان دهدشت با بیان اینکه شرکت در جشن گلریزان و کمک به زندانیان جرائم غیر عمد معامله با خداست افزود: انتظار می‌رفت مسئولان و خیران شهرستان در این جشن به یاری بندگان نیازمند خدا بشتابند.

 وی قدم برداشتن در این راه را سرمایه‌گذاری دانست و اذعان داشت: تعداد 10 نفر زندانی جرائم غیر عمد در شهرستان چشم انتظار دستان پرخیر خیران هستند.

شیرزادی ادامه داد: هر کدام از این زندانیان به پرداخت نقدی حدود 50 میلیون ریالی محکوم هستند و توانایی پرداخت این مبلغ از عهده آنان خارج است.

وی برگزاری جشن گلریزان در راستای حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد را دارای برکات فراوان دانست و تصریح کرد: کسانی که مبلغی هر چند به ناچیز در این مراسم پرداخت می‌کنند کمک به انسان‌های محترمی است که دچار گرفتاری هستند و نباید به این افراد به دید مجرم نگاه کرد.

شیرزادی با بیان اینکه از 450 نفر از مسئولان، خیران و مدیران بانک‌ها جهت حضور در جشن گلریزان دعوت به عمل آمده بود ابراز داشت: متأسفانه استقبال خوبی از این جشن صورت نگرفت.

این مسئول فرهنگ سازی در این زمینه را لازم دانست و گفت: سال گذشته در برگزاری اولین جشن گلریزان در دهدشت شاهد حضور چشمگیر خیران و مسئولان بودیم.

رئیس دادگستری شهرستان نیز با اشاره به برگزاری خوب این جشن در سال گذشته خاطرنشان کرد: مبلغ 33 میلیون تومان در جشن گلریزان سال گذشته جمع آوری شده بود و بانک‌ها نیز قول مساعد داده بودند با پرداخت تسهیلات از زندانیان جرائم غیر عمد حمایت کنند.

منوچهر محمدزاده ادامه داد: وعده بانک‌ها مبنی بر پرداخت تسهیلات بدون کارمزد تا سقف 5 میلیون تومان  تاکنون عملی نشده است.

گفتنی‌ست  علت انتخاب نام گلریزان برای این جشن‌های معنوی ، بهره گیری از سنت حسنه خیران در کمک به نیازمندان جامعه و پیروی از سیره بزرگ مددکار جهان اسلام حضرت علی(ع) که در راه برقراری عدالت در محراب عشق دراین ماه به دیدار معشوق شتافت می‌باشد و حضور کم رنگ مسئولان و خیران در جشن گلریزان دهدشت رنگ‌و بوی جشن از این آیین را گرفته و محفلی سوت و کور بوجود آورده بود.

انتهای پیام/82016/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول